Politie zoekt getuigen brandstichting bosgebied

Toegevoegd: 29-03-2020, 18.44 uur
De politie zoekt mensen die meer weten over de brandstichting.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

SINT-MAARTENSDIJK - De politie is op zoek naar mensen die meer weten van een brandstichting in natuurgebied De Pluimpot bij Sint-Maartensdijk.

Wanneer het brandje in het bosgebied aan de Kastelijnsweg precies heeft gewoed, is niet duidelijk. Het vuur is voor zover bekend vanzelf uitgegaan. Brandweerinzet was in ieder geval niet nodig. De wijkagenten van Tholen doen via social media een oproep aan getuigen om zich te melden. “Weet u wie dit gedaan heeft? Meldt het ons dan!! Ziet u personen hiermee bezig? Bel dan direct 112!”, zo roept wijkagent Jordy Ellerkamp op.

De Veiligheidsregio Zeeland verhoogde deze week de fase rond natuurbranden naar fase 2: extra alertheid geboden. Dit omdat de zogeheten droogte-index heeft aangegeven dat er in de provincie op dit moment een verhoogde kans op natuurbranden is.