Aantal sterfgevallen corona opgelopen tot 10

Toegevoegd: 30-03-2020, 14.59 uur - Update: 30-03-2020, 15.09 uur
Aantal sterfgevallen corona opgelopen tot 10
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Er zijn nu tien Zeeuwen overleden aan het coronavirus. Sinds de update van gisteren zijn twee overlijdens gemeld. Vandaag is ook bij tien nieuwe patiënten het coronavirus vastgesteld, zo meldt de GGD Zeeland.

Het totaal aantal Zeeuwen met een middels laboratoriumonderzoek bevestigde coronabesmetting is met deze tien nieuwe besmettingen opgelopen naar 162. Cijfers over hoeveel mensen hiervan inmiddels zijn hersteld, zijn er niet. Wel is duidelijk dat het werkelijke aantal besmettingen sowieso (fors) hoger zal liggen omdat niet iedereen meer wordt getest. De nieuwe patiënten komen uit Goes, ‘s-Heer Hendrikskinderen, IJzendijke, Kloetinge, Middelburg, Nieuw- en Sint Joosland, Sas van Gent, , Sint-Annaland, Terneuzen en Westdorpe.

Volgens het RIVM neemt het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Deze week zal duidelijk worden of er sprake is van een werkelijke afvlakking. In Noord-Brabant zet de afnemende trend in het aantal ziekenhuisopnames door. In Zuid-Holland, Noord-Holland, Gelderland en Limburg zijn er relatief veel ziekenhuisopnames. In de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Zeeland is het aantal ziekenhuisopnames stabiel laag.

Sinds vanmiddag 12.00 uur geldt een verbod op toeristisch of recreatief nachtverblijf in heel Zeeland. Dit geldt voor recreatieparken, kampeerterreinen, minicampings, hotels, kamperen bij de boer, kamerverhuur, (Air)B&B’s, pensions, jachthavens, vakantiehuizen, tweede huizen, strandslaaphuisjes en camperplaatsen. Ook geldt er een verbod op het opbouwen van slaap- en strandhuisjes. Dat is bepaald in een Zeeuwse noodverordening die op 27 maart werd vastgesteld.

Kaart Coronabesmettingen Zeeland
Hieronder de bijgewerkte kaart met de woonplaats van de 162 bevestigde Coronabesmettingen (klik op de plaatsen voor het aantal per plaats).

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.