Geen files

Inmiddels 16 Zeeuwen met coronavirus overleden

Toegevoegd: 01-04-2020, 15.09 uur - Update: 01-04-2020, 19.41 uur
Inmiddels 16 Zeeuwen met coronavirus overleden
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Inmiddels zijn 16 Zeeuwen met het coronavirus overleden. Sinds gisteren is dit aantal namelijk met drie gestegen. Er zijn tegelijkertijd 17 nieuwe patiënten gemeld. Het totaal aantal positief geteste Zeeuwen staat nu op 194.

De mensen die nu besmet zijn, komen uit de gemeenten Goes (3x), Hulst (1x), Middelburg (1x), Schouwen-Duiveland (2x), Terneuzen (5x), Tholen (3x) en Vlissingen (2x), zo heeft de GGD Zeeland zojuist naar buiten gebracht. Vanaf nu wordt door de GGD overigens niet meer de exacte woonplaats van de patiënten gemeld maar alleen de gemeente.

Gisteren publiceerde het RIVM voor het eerst gemeentelijke cijfers over het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten met het coronavirus. Over deze cijfers heerst echter wat onduidelijkheid. Daarom staan deze hier nu even niet meer vermeld. Waar mogelijk plaatsen we deze cijfers, al dan niet in aangepaste vorm, later opnieuw.

De Zeeuwse ziekenhuizen hebben vanmiddag overigens ook actuele cijfers gedeeld, onder meer over het aantal ontslagen patiënten.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Mar (2-4-2020 om 11:00)
U begrijpt het kennelijk niet. In iedere gemeente zijn corona patienten. Waar precies is niet relevant , u moet zich gewoon aan de regels houden die op dit moment aan de orde zijn, een andere optoie is er niet.
j.staps (2-4-2020 om 10:13)
Als er 1 of 2 mensen per woonplaats besmet zijn, dan zijn dat in uw ogen misschien haarden maar kom op zeg gebruik uw gezond verstand. Hoeveel wonen er nu totaal in zeeland en hoeveel zijn er nu besmet? Gebruik je gezond verstand en hou gewoon afstand. Kijk wat minder nieuws en leef met afstand houden, dan zal er niets gebeuren.
Bezorgde Burger (1-4-2020 om 17:30)
Vind het maar niks dat niet de woonplaats meer wordt vermeld. Hierdoor wordt een hele gemeente gegijzeld. Met name in het buitengebied is dit van belang omdat dit grote gebieden zijn en men nu helemaal geen idee heeft waar men bijvoorbeeld beter niet (meer) om boodschappen kan gaan. Hierdoor wordt m.i. het risico op besmetting juist vergroot, doordat men de haarden kan mijden, of is dit met een reden dat we dat niet meer (horen) te weten?