Al bijna 50 extra zorgmedewerkers aan de slag

Toegevoegd: 02-04-2020, 19.50 uur
Al bijna 50 extra zorgmedewerkers aan de slag
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GOES - In onze provincie zijn inmiddels 47 mensen ingezet die zich hebben aangemeld om tijdens de coronacrisis aan de slag te gaan als zorgmedewerker. Dat meldt ViaZorg, dat sinds halverwege vorige maand het regiocoördinatiepunt is voor zorg & welzijn in Zeeland.

In totaal hebben zich in Zeeland 617 mensen aangemeld. Hiervan zijn 131 al gematcht met een zorgorganisatie. Hiervan zijn 47 personen al daadwerkelijk aan de slag gegaan. Zij zijn voornamelijk gestart op de zogenoemde nieuwe cohort-afdelingen waar meerdere coronapatiënten in isolatie worden verpleegd.

Dat er al meer mensen gematcht zijn dan dat er ingezet zijn, is volgens ViaZorg geen overbodige luxe. “Dit is nodig met het oog op de (naar verwachting) stijgende vraag naar extra zorgpersoneel de komende weken. Extra zorgpersoneel blijft dan ook welkom", zo zegt woordvoerster Meike Coppoolse namens ViaZorg.

Mensen met een zorgachtergrond kunnen zich nog altijd aanmelden via de website www.extrahandenvoordezorg.nl. Admiraal De Ruyterziekenhuis (Adrz) en ZorgSaam roepen verpleegkundigen, verzorgenden en artsen ook nog altijd op om zich aan te melden op deze website.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.