Weer drie Zeeuwen overleden, nu 245 besmettingen

Weer drie Zeeuwen overleden, nu 245 besmettingen
© Foto: HVZeeland.nl
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Sinds gisteren zijn er in Zeeland nog eens drie personen overleden aan het coronavirus. Er zijn 21 nieuwe besmettingen gemeld.

Het totaal aantal besmettingen is nu 245, drieëntwintig personen zijn overleden aan het virus. De nieuwe besmettingen zijn inwoners uit de gemeenten Borsele (1), Goes (2), Hulst (3), Kapelle (2), Sluis (1), Terneuzen (3), Tholen (4), Veere (2) en Vlissingen (3). De GGD Zeeland meldt sinds woensdag alleen nog de woongemeente van de besmette personen en niet langer de daadwerkelijke woonplaats.

Op dit moment zijn er 11 patiënten met het coronavirus in het ziekenhuis in Terneuzen opgenomen. Daarvan worden er 6 beademd op de IC. Het aantal van 11 patiënten is fors lager dan de 20 die er gisteren nog lagen. Volgens ZorgSaam komt dit doordat enkele mensen naar huis konden gaan en doordat enkele patiënten die vanuit elders waren opgenomen, zijn overgeplaatst naar Rotterdam.

Inmiddels zijn vier patiënten opgenomen op de speciale Covid-afdeling in Oostburg. Eén van hen komt uit Zeeland zelf, drie anderen van buiten de provincie. Binnen de ouderenzorg van ZorgSaam zijn twee bewoners besmet met het coronavirus.

Overzicht besmettingen per gemeente (per 3 april):

Borsele8
Goes29
Hulst11
Kapelle6
Middelburg22
Noord-Beveland3
Reimerswaal8
Schouwen-Duiveland14
Sluis9
Terneuzen37
Tholen63
Veere14
Vlissingen21
Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

mike (4-4-2020 om 13:36)
Kerkdiensten tot 30 personen mogen volgens mij ook nog steeds, te gek voor woorden eigenlijk in deze tijd.
Wim (4-4-2020 om 07:34)
Tegen de verwachting in wat zeeland betreft vallen er toch meer slachtoffer dan verwacht werd en we zijn nog niet op het einde.