GGD Zeeland stopt met dagelijkse corona-update

GGD Zeeland stopt met dagelijkse corona-update
© Foto: HVZeeland.nl
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De GGD Zeeland communiceert vanaf morgen niet meer dagelijks over de positieve besmettingen met Covid-19 en inwoners die zijn overleden aan de ziekte.

De reden daarvoor is dat dit cijfer sinds enige tijd geen reëel beeld meer geeft van het aantal besmettingen. Dat komt doordat het testbeleid van het RIVM is veranderd. Het nieuwe testbeleid is er vooral op gericht om kwetsbare mensen te vinden, hen te beschermen en beter te kunnen behandelen.

Het aantal bevestigde positief geteste personen is hierdoor geen goede graadmeter meer voor het totale aantal besmettingen in de regio. Op de website van het RIVM zijn nog wel cijfers terug te vinden per gemeente.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Henk Hopjes (6-4-2020 om 09:16)
Aan de mensen die niet snappen waar dit bericht over gaat, dit zegt simpelweg dat de besmettingscijfers niet meer relevant zijn op dit punt. Maar vraag je zelf eens af, wat heb jij persoonlijk aan die statistieken, hou je gewoon aan de voorschriften en wacht geduldig af tot we deze crisis de baas zijn.
Mar (4-4-2020 om 16:44)
@Tovenaar van OZ Als je dan toch kommentaar hebt over de stikstofcijfers: het is het Mesdagfomds en niet het RIVM dat bakzeil gehaald heeft.De rest van je opmerkingen zal wel w.s. ook wel door je vooringenomen bril bekeken zijn.
Tom Helgers (4-4-2020 om 08:58)
Wat een kritiek toch allemaal. Ze zijn altijd open duidelijk geweest dat lang niet iedereen getest wordt. Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat bij twijfelachtige overlijdens er niet getest wordt. Aan de andere kant kunnen ze gewoon uitrekenen hoeveel meer doden er dan gemiddeld zijn. Die zullen dan ook aan het coronavirus te wijten zijn. Een complete lockdown lijkt niet beter te zijn. Kijk naar Belgiƫ, het gaat daar niet beter dan hier in Nederland. Ook daar wordt lang niet iedereeen getest. Toch fijn dat wij dan noh enige bewegingsvrijheid hebben.
Markus Gulagius (3-4-2020 om 22:00)
en inwoners die zijn overleden aan de ziekte. dus met andere woorden 0 informatie klinkt Crimineel
dobre (3-4-2020 om 20:14)
Zo wast de GGD zich weer in onschuld!!! Hopelijk gaat nu eens goed de bezem door deze verschrikkelijke organisatie. Als het te heet onder hun voeten wordt trekken ze zich als organisatie zich terug. Het is gewoon en grof schandaal dat deze organisatie betaald wordt door onze zorgpremie. Alleen een grote mond naar de burgers kunnen ze hebben maar als het er op aankomt trekken deze bange organisatie zich met een smereige rot smoes terug. Wat zijn we toch "blij en gelukkig" met deze klote organisatie.
Kees (3-4-2020 om 19:33)
Hoelang blijft het RIVM ons nog voor liegen. Ze hebben totaal geen beeld meer hoe we ervoor staan. Hoe de IC capaciteit nu wordt bepaald is voor mij een raadsel? Afgelopen week zouden we de piek al hebben bereikt omdat we ons aan de regels zouden houden. Inmiddels een week verder en het RIVM wordt steeds stiller en het virus raast maar door. 1.5 meter afstand en alle verzorgingstehuizen dicht. Dit ga je geen 8 maanden volhouden. Onze overheid denk slimmer te zijn dan de Chinezen die veel geleerd hebben als het gaat om het bestrijden van virussen. Niemand wil een complete lock down maar dit had wel het beste geweest. Bij elke nieuwe besmetting gaan de teller opnieuw lopen.