13 Bekeuringen voor overtreden coronamaatregelen

Toegevoegd: 09-04-2020, 09.50 uur
13 Bekeuringen voor overtreden coronamaatregelen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Tim Koster

GOES - Woensdagavond en afgelopen nacht zijn er door de politie in Goes en Nieuwdorp 13 bekeuringen uitgeschreven voor het overtreden van de coronamaatregelen.

In Goes heeft de politie een samenscholing in een schuur beëindigd waar jongeren aan het ‘chillen’ waren. Ook een groep personen die na een waarschuwing toch bij elkaar bleven hebben een bekeuring gehad van de politie. In Nieuwdorp maakte de politie vannacht een einde aan een samenscholing van vier personen in een woning. Iedereen kan binnenkort een bekeuring verwachten van 390 euro, zo laat de politie weten.

De politie heeft aangekondigd de komende dagen veelvuldig te gaan controleren of mensen zich aan de coronaregels houden.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Mar (10-4-2020 om 16:11)
@peter In kampen stoppen, wagons gebruiken ??? Geeft mij een zeer bedenkelijk associatie !!
peter (10-4-2020 om 01:35)
Vrij omslachtig toch nog allemaal Wel een woning binnen dringen en wat boetes uitschrijven maar verder? Het zou natuurlijk wat meer zoden aan de dijk zetten als ze dergelijke mogelijk besmet volk mee uit de woning nemen en geisoleerd van de maatschappij in kampen stoppen. OV wordt toch niet veel gebruikt dus er zijn vast wel wat vrije wagons hiervoor te vinden. En zodra dat Corona-volk verwijderd is heb ik nog wel wat groepen om 'zo veel mogelijk op te laten handhaven ten behoeve van de gezondheid van onze opa's en oma's'. Laat me niet lachen met je massa hysterie en doe anders niet zo gepikeerd als men je terecht wijst op praktijken uit grootmoeders tijd.
Harry (9-4-2020 om 13:03)
@ Ze zijn terug.: Diezelfde opa's en oma's proberen wij nu te beschermen door deze maatregelen, omdat de kans op overlijden door dit virus voor hen zeer reƫel is. Lekker asociaal om dan over een 'virusje' te spreken, alsof zij er mee gebaat zijn dat de jongere generaties het virus ongegeneerd verspreiden. Heel goed dat de politie dit zoveel mogelijk handhaaft!
timmerman (9-4-2020 om 12:53)
De politie mag ook wel is op bouwprojecten langs gaan. Niet normaal wij dienen door te werken om de economie draaide te houden. Lopen met 60 a 70 man op 40 nieuwbouw woningen heerlijk wij het klotjes volk dienen door te gaan maar tegen welke prijs en 1,5 mtr ja dat is voor 40 % niet mogelijk?? Schaaft keet en toilet worden 2x per week gekuist wat een feest. MENSEN MET GOED NETTO HOOG LOON ZITTEN VEILIG THUIS.
Ze zijn terug. (9-4-2020 om 10:51)
Nooit gedacht dat je in bevrijd NL in je eigen huis een inval en een bekeurink krijgt. Iets over onze opa's en oma's die daarvoor grotere offers maakten dan dit virusje..
Draagkracht (9-4-2020 om 10:47)
En hier gaat het dan fout..