Vrijwilligers maken 1.500 schorten voor Adrz

Toegevoegd: 16-04-2020, 13.06 uur
Vrijwilligers maken 1.500 schorten voor Adrz
© Foto: Adrz (archief)

MIDDELBURG - Op dit moment zijn 70 vrijwilligers bezig om in totaal 1.500 schorten te maken voor het personeel van het Admiraal De Ruyterziekenhuis (Adrz).

De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) opende vorige maand al inzamelpunten voor bedrijven die persoonlijke beschermingsmiddelen te beschikking wilden stellen. Nieuwe materialen zijn echter nog steeds welkom en daarom zijn ook initiatieven ontplooid waarbij beschermingsmiddelen specifiek worden gefabriceerd. De VRZ kijkt zelf ook naar mogelijkheden om materialen te (laten) maken maar er is dus ook een initiatief om schorten voor ziekenhuispersoneel te maken.

Het Middelburgse bedrijf Twice Interflex leverde de stof voor de schoten. "De stof moet aan allerlei eisen voldoen en is eerst uitvoerig getest. Vervolgens heeft Henriette Nijsse van Atelier 31 uit ‘s Gravenpolder de handen uit de mouwen gestoken. Zij is nu samen met 70 vrijwilligers bezig om van de stof schorten te naaien voor het ziekenhuispersoneel", zo zegt de VRZ.

In samenwerking met HZ University of Applied Sciences wordt volgens de Veiligheidsregio ook gewerkt aan het maken van gelaatschermen.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.