1 file van totaal 2 km

RIVM: Zes extra ziekenhuisopnames

Toegevoegd: 17-04-2020, 17.49 uur
RIVM: Zes extra ziekenhuisopnames
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Sinds de RIVM-update van gisteren zijn zes Zeeuwen met het coronavirus opgenomen in een ziekenhuis. De afgelopen tien dagen kwam niet zo’n grote toename voor. Op dit moment liggen in totaal 28 coronapatiënten in de Zeeuwse ziekenhuizen.

In totaal staan nu 498 Zeeuwse coronapatiënten geregistreerd. Het aantal personen dat is opgenomen (geweest) in het ziekenhuis ligt sinds vandaag op 132. In het ZorgSaam-ziekenhuis in Terneuzen zijn nu 8 personen met het virus opgenomen. Vijf van hen liggen op de intensive care (IC). Op de covid-afdeling in het ziekenhuis in Oostburg liggen 6 patiënten.

In het Admiraal De Ruyterziekenhuis (Adrz) in Goes liggen op dit moment 20 patiënten die besmet zijn het met COVID-19-virus. Van hen liggen er 11 op de IC. Gisteren is volgens het Adrz één patiënt overleden. Vandaag is ook één patiënt overleden. Inmiddels hebben in totaal 48 met het virus besmette personen het Adrz verlaten.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Drica (18-4-2020 om 09:51)
Maar waarom krijgen we niet te horen hoeveel patienten van buiten onze provincie de cijfers zo hoog houden? vorige week was er een heel gedoe met een patient die vanuit Zorgsaam met een heli naar R'dam werd gebracht. Het bleek om een Brabander te gaan. Als je op de kaart kijkt dan verschijnen er ook vraagtekens als je de getallen van Hulst bv ziet.
Wim (17-4-2020 om 19:57)
Als je dit nu leest dat er steeds nog veel mensen moeten worden opgenomen in Zeeland met toch veel mensen te komen overleden volgens mij is het einde nog niet in zicht, komen wij er dit jaar 2020 nog wel uit deze verschrikkelijke toestand die nog steeds heerst,