Boulevards opnieuw dicht vanwege drukte

Toegevoegd: 18-04-2020, 16.50 uur
Op 5 april gingen de Boulevards voor het eerst dicht.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De Boulevards in Vlissingen zijn opnieuw afgesloten voor gemotoriseerd verkeer omdat het er te druk werd. Voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ), Jan Lonink, heeft het verbod ingesteld. De Boulevards werden eerder ook al gesloten.

De Boulevard Evertsen, Boulevard Bankert en Boulevard De Ruyter zijn vanaf vanmiddag 17.00 uur tot uiterlijk morgenavond 22.00 uur dicht voor gemotoriseerd verkeer (waaronder ook snorfietsen). Volgens de Veiligheidsregio was wederom sprake van te grote (verkeers)drukte op de Boulevards en was ook sprake van asociaal verkeersgedrag. “Tevens ontstond groepsvorming waarbij de minimale afstand van anderhalve meter niet in acht werd genomen”, zo zegt de VRZ.

Op zondag 5 april gingen de Boulevards voor de eerste keer dicht voor gemotoriseerd verkeer. Toen de woensdag erop bleek dat mensen zich opnieuw niet aan de coronaregels hielden, gingen de Boulevards opnieuw dicht. Vanwege het Paasweekeinde bleven de Boulevards daarna dicht.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Vlissinges bestuur blijkt nog altijd incompetent (19-4-2020 om 09:51)
met "zeeuw" eens, sluit gewoon elke dag die asoboulie. want waarom moet die open blijven voor motorverkeer ? is het een doorgaande weg ? nee dus.. Vlissingen wil toch zelf dat iedereen daar zijn gepimpte golf of dure pooierbak kan laten zien op de boule ? dat doen ze toch zelf bewust ? dat narcistisch patservolk aantrekken ? Dat was anders wel decennia hun insteek met die boulie dus nu ineens doen alsof auto;'s corona verspreiden, gewoon ronduit belachelijk. Vlissingen wilde zelf de asogoot zijn en hebben, nu niet klagen over je succes vlissingen... gat in de hand failliete pouperzooi.
VdVonck (19-4-2020 om 09:51)
Wat een kansloze reacties van voornamelijk Vlissingers. Typisch! Die hele boulevard is in 10 jaar zwaar verloederd. Niet alleen de omgeving maar vooral het volk wat er rond hangt. Niks uitlaatklep, je hebt je aan de regels te houden. Als je dat zelf niet inziet zegt het genoeg!
Piet S. (19-4-2020 om 08:43)
Het is gewoon weer de Vlissingse elite die geklaagd heeft, zoals altijd. De boulevard en zijn bewoners is en blijft een puinhoop. Nee, ze mogen zelf wel bij mij door een overvolle straat karren, maar kom niet aan hun schijt-boulevard. Ze maken handig gebruik van de huidige maatregelen, want ze hebben overal contacten in gemeenteraad en politiek. Als je poen hebt heb je macht. Het mooiste aan Vlissingen is nog steeds de trein.... Om er zo snel mogelijk weg te geraken!!
Vlissinger (18-4-2020 om 22:41)
Mensen kunnen even geen kant op in deze vervelende Corona crisis. De Boulevard is een uitlaatklep voor ze en dan gaan mensen nu klagen? Wat zielig. Een paar van die narcistische mensen die het helemaal gemaakt hebben gaan klagen over drukte terwijl het in de zomer velen malen drukker is. Ik beschouw dit als treiterij. De politie hoeft maar met één undercover auto op de boule te staan als er zoveel overlast is. Dus als er maar een paar geestelijk gehandicapten overlast veroorzaken om hun kleine vriend te kunnen compenseren moet er meteen gehuild worden dat de boule weer dicht moet. Nee, hier moet dus tegen opgetreden worden! Niet meteen iedereen straffen! Dit laat duidelijk het onvermogen zien van het optreden tegen tuig. Slap beleid
zeeuw (18-4-2020 om 20:36)
ze moeten de boele elke middag afsluiten druk of niet
Collectieve straf wegens falen overheid (18-4-2020 om 20:30)
Elders staat wegens asociaal gedrag waar die veiligheidsbobo blijkbaar nog steeds geen enkele raad mee weet.... weet die lonik zelf toch wel waarom ? Kansloze vent, zelf niet in staat om de aso's aan te pakken dus pakt hij iedereen.. laf...laag... smerig... onwaardig !!