Boulevards opnieuw dicht vanwege drukte

Toegevoegd: 18-04-2020, 16.50 uur
Op 5 april gingen de Boulevards voor het eerst dicht.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De Boulevards in Vlissingen zijn opnieuw afgesloten voor gemotoriseerd verkeer omdat het er te druk werd. Voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ), Jan Lonink, heeft het verbod ingesteld. De Boulevards werden eerder ook al gesloten.

De Boulevard Evertsen, Boulevard Bankert en Boulevard De Ruyter zijn vanaf vanmiddag 17.00 uur tot uiterlijk morgenavond 22.00 uur dicht voor gemotoriseerd verkeer (waaronder ook snorfietsen). Volgens de Veiligheidsregio was wederom sprake van te grote (verkeers)drukte op de Boulevards en was ook sprake van asociaal verkeersgedrag. “Tevens ontstond groepsvorming waarbij de minimale afstand van anderhalve meter niet in acht werd genomen”, zo zegt de VRZ.

Op zondag 5 april gingen de Boulevards voor de eerste keer dicht voor gemotoriseerd verkeer. Toen de woensdag erop bleek dat mensen zich opnieuw niet aan de coronaregels hielden, gingen de Boulevards opnieuw dicht. Vanwege het Paasweekeinde bleven de Boulevards daarna dicht.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

weg terroristen winnen (18-4-2020 om 20:22)
voor mij al jaren een no go area en nu zeker. Niet dat ik hier en overal geen last heb van die scheurende opgepimpte auto's waar iedereen zich toch eens af moet vragen hoe en waarvan die betaald worden en gezien hun rijstijl zich afvragen bij wie ze hun rijbewijs dan gekocht hebben en hoe het kan dat die nog steeds niet zijn opgepakt of hun rijbevoegdheid afgenomen gezien i.i.g. ik die bijna dagelijks grove overtredingen zie maken maar blijkbaar de politie nooit. die zie ik trouwens ook bijna nooit meer... wegbezuinigd door de VVD aanhang zeker ? EN bebankt kabinetten rutte/bakellende
Rini de jong (18-4-2020 om 20:17)
Laat het voorgoed dicht niet open dicht open dicht de mensen weten om en duur ook niet wat ze aan toe zijn wees duidelijk gemeente vlissingen
Bewoner (18-4-2020 om 19:26)
Bij ons in de Bloemenlaan is het elke dag wel raak,groepsvorming van soms wel 15 man,asociaal rijgedrag en voetballen met 6 man. Laats 4 politie auto,s,2motoragenten ,1 busje +march.maar dat was voor 1gestolen scooter. Mijn ervaring is ,niet meer melden want dat heeft totaal geen zin.
Johan (18-4-2020 om 18:44)
Heel goed besluit. Weg zijn de dealers en klanten. Weg zijn de gillende motoren.Weg zijn de op achterwiel rijdende scooters. Rustig wandelen en fietsen.Mensen zijn veel ontspannender. Zo zou het moeten blijven
wie is de aso ? (18-4-2020 om 18:25)
en zo zie je maar weer hoe de asocialen de bloel verpesten maar niet aangepakt worden maar iedereen collectief gestraft wordt omdat de overheid totaal geen gezag meer heeft of kan houden doordat ze alles kapot bezuinigd hebben.
Jaap (18-4-2020 om 17:56)
Ook in abnormale omstandigheden als nu zijn we nog steeds te tolerant. Waarom niet groepsvormingen en a-sociaal gedrag bekeuren? Gasten die zich niet aan de regels houden moeten we in de portemonnee treffen. De enige taal die ze spreken.