Adrz: Dit weekend 3 coronapatiënten overleden

Adrz: Dit weekend 3 coronapatiënten overleden
© Foto: HVZeeland.nl
Door: Tim Koster

MIDDELBURG - In het Admiraal De Ruyterziekenhuis (Adrz) in Goes zijn dit weekend 3 corona patiënten overleden. Dat heeft het Adrz vanmiddag laten weten.

Op dit moment zijn er 17 besmette patiënten opgenomen in het ziekenhuis in Goes. Zeven van de patienten die het virus hebben opgelopen liggen op de Intensive Care (IC). Het afgelopen weekend zijn er 3 patiënten overleden door het virus. In totaal hebben 49 patiënten het ziekenhuis mogen verlaten.

In het ZorgSaam-ziekenhuis in Terneuzen liggen in totaal nog 5 patienten. Zij zijn allemaal opgenomen op de Intensive Care. In het Antoniusziekenhuis in Oostburg liggen nog 2 patiënten in de speciaal ingerichte cohort-afdeling (gescheiden afdeling) voor coronapatiënten.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Kees (21-4-2020 om 17:30)
Ver beneden NAP deze cijfers kloppen wel. Het zijn de geregistreerde cijfers van het ziekenhuis. Wat hier echter nog niet is meegerekend zijn de mensen die aan corona zijn overleden buitenom de ziekenhuizen. Te denken valt aan de mensen die thuis zijn overleden zonder getest te zijn of mensen in verzorgingstehuizen die hier niet meetellen omdat deze niet doorgestuurd worden omdat ze al te zwak zijn. Die vallen buiten de tellingen. Echter sommige huisartsen zijn nu aan het kijken welke mensen mogelijk op hand van symptomen overleden zijn aan corona maar niet getest. Die worden er later nog aan toegevoegd.
Jaap (21-4-2020 om 09:43)
Ver Beneden NAP is inderdaad deze reactie van een hersenloze stakker op schoften niveau.
Rick (21-4-2020 om 09:28)
Ver Beneden NAP: Met zo'n reactie geef je duidelijk blijk van je eigen intelligentieniveau; bovendien klopt je spelling niet: staan ze...bekenD! En gebruik leestekens! Goed dat je een schuilnaam gebruikt, dan loop je tenminste niet voor joker in je omgeving....
Henk Hopjes (21-4-2020 om 08:58)
@Ver Beneden NAP: dan lees je het toch niet. Ga terug naar je nepnieuws op Facebook.
Ja-Ja (21-4-2020 om 07:57)
Waarom zetten ze niet de leeftijd ,onderliggende ziekte's erbij? En wie bepaald wie er op IC komt te liggen.? Ik heb het gevoel dat er willekeur is? Reactie Ver Beneden NAP. ben ik mee eens. Huisartsen beginnen al met selecteren. Vanaf nu zal de vvd en meelopende partijen de eer naar zich toe willen gaan trekken. Er woord bij deze griep ook politiek gespeeld omdat ze alo jaren er een potje van hebben gemaakt voor de onderkant van de maatschappy en de eurokliek.
Wim (21-4-2020 om 07:44)
Wat is het triest dat de cijfers die gegeven worden zo verschillend zijn zo ook van de overledenen ik vind dit echt niet normaal het kan toch ook anders hierdoor gaat een ieder aan twijfelen.