Zendmast Zwanenburgseweg Vlissingen in brand gestoken

Toegevoegd: 23-04-2020, 13.31 uur
De zendmast liep door de brand aanzienlijke schade op.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster

VLISSINGEN - Een zendmast aan de Zwanenburgseweg in Vlissingen is afgelopen nacht het doelwit van brandstichting geweest. In de afgelopen weken stonden meerdere zendmasten in Nederland in brand. De politie is op zoek naar getuigen.

De brand naast het parkeerterrein aan de weg langs het Nollebos werd rond 01.15 uur gemeld. De brandweer kwam met spoed ter plekke en bluste de brand. De brand is daarna uitgebreid onderzocht door de politie. De omgeving werd hiervoor afgezet. De politie heeft het vermoeden dat de brand is aangestoken. De schade aan de zendmast is aanzienlijk. Het politieonderzoek aan de Zwanenburgseweg werd rond 04.00 uur afgerond.

Het in brand steken van de zendmasten is zorgelijk en onacceptabel laat de politie weten. De eventuele impact van de uitval van de zendmasten kan groot zijn. Het kan bijvoorbeeld gevolgen hebben voor de dekking van het telefoonnetwerk en daardoor voor de bereikbaarheid van de hulpdiensten. Dat de politie de brandstichtingen stopt, de verdachten opspoort en eventueel hun netwerk blootlegt, is dan ook van groot belang. De politie-eenheid Zeeland-West-Brabant onderzoekt de brand aan de Zwanenburgseweg. De Landelijke Eenheid coördineert en onderzoekt het mogelijk crimineel netwerk dat erachter zit.

Premier Mark Rutte heeft vrijdag 17 april al een dringende oproep gedaan om te stoppen met het in brand steken van zendmasten. Wereldwijd worden zendmasten in brand gestoken omdat complotdenkers denken dat er een verband is tussen 5G en het coronavirus.

Tips zijn welkom via 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000. Informatie kan ook doorgegeven worden via WhatsApp: 06-12207006.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

zilverkapje (24-4-2020 om 15:07)
@zilverpetje, je hebt toch ook wel een zilvermondkapje voor ? anders werkt het niet
Douwe dabert (23-4-2020 om 21:45)
@zeg ik niet, Volgens mij moet jij eens gaan praten met een psychiater want die onzin die jij uitkraamt slaat nergens op. Je zou denken dat personen als jij geen internet of mobiele telefoons hebben ivm straling maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik zal eens kijken of er nog een raket in mijn tesla zit en dan stuur ik even een nieuw virus de lucht in zodat we jouw gedachten kunnen manipuleren :) :)
Bram (23-4-2020 om 20:16)
@moeder, als je het op opsporing verzocht heb gezien kan je er vanuit gaan dat het niet waar is.
Zilverpetje (23-4-2020 om 18:44)
Is niet handig wat ze daar doen, kost allemaal extra geld, mankracht enz, valt ook niets tegen te doen, tenminste? Ik loop hele dagen met een zilverpapierenhoedje op dusss!
Zeg ik niet (23-4-2020 om 17:22)
5G is een afleidingsmaneuvre van Elon Musk. Deze man stuurt regelmatig raketten met allerlei stoffen (corona) en satellieten de ruimte in om ons ziek te maken en te manipuleren! De Tesla's laten ons denken dat we goed bezig zijn maar verspreiden effectief zware metalen en andere giftige stoffen. Wake up sheeple!
Moeder (23-4-2020 om 16:41)
Paranoïde, en dit zijn nog niet eens 5G masten... (hoorde ik op tv in “opsporing verzocht”) Dus dubbel dom...