Dode hond met ingeslagen kop in Arnekanaal Middelburg

Toegevoegd: 29-04-2020, 15.24 uur
De hond werd vorige week aangetroffen in een vuilniszak.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Walcheren

MIDDELBURG - Bij het Arnekanaal in Middelburg is vorige week een dode hond gevonden die was verpakt in een vuilniszak en waarvan de kop was ingeslagen. Dat meldt de Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die sinds deze maand met een dierenambulance op Walcheren rijdt.

De Stichting heeft een bericht over de lugubere vondst inclusief foto's van de overleden hond op Facebook gezet in de hoop dat mensen de hond herkennen en zo kan worden achterhaald wie de viervoeter heeft gedumpt. Het dier werd vorige week maandag gevonden ter hoogte van de Uijterschootweg bij industrieterrein Arnestein.

Dierenwelzijn Walcheren werd hier ter plekke gevraagd door de politie. "De hond was geheel verpakt in een blauwe vuilniszak en zijn kop in een jutezak. Zijn kop was ingeslagen. Hier zijn we allemaal kapot van en heel erg boos. Het is uiteraard ontzettend belangrijk er achter te komen wie deze gruwelijke daad op zijn of haar geweten heeft! Zowel de politie als wij vragen jullie dringende hulp bij het ophelderen van deze zaak”, zo schrijft de organisatie op Facebook.

Volgens Dierenwelzijn Walcheren is de gevonden hond een Staffordshire terrier of een kruising daarvan. Het dier is na 21 juni 2018 gechipt in Terneuzen maar omdat de chip (nummer 528210004897541) niet (goed) is geregistreerd is op deze wijze de eigenaar niet te achterhalen. Ook navraag bij Terneuzense dierenartsen en het dierenasiel bleek volgens de stichting een dood spoor.

De organisatie vraagt mensen die meer weten over de hond, die een witte tekening op de kop en verder een overwegend grijze / donkerbruine / zwarte vacht had, hun informatie door te geven via het e-mailadres [email protected].

a Dog life (30-4-2020 om 09:32)
dat komt misschien wel van de georaniseerde hondengevechten die ze in deze streken ook houden. maar ja, dieren hebben geen rechten volgens de christen democraten en neo kapitalisten dus kan hier geen redelijk onderzoek naar gedaan worden. vinden christenen/kapitalisten niet belangrijk, dierenleed. aleen winst schrapen heeft hun aandacht
@Vechthonden verbieden???? (29-4-2020 om 22:26)
Waar slaat dat op idioot. Ik heb zelf ook een stafford en ken mensen met staffords en die zijn liever dan de meeste honden. Ligt aan het baasje niet aan de hond!. Hoop dat ze snel de persoon vinden die zo iets verschrikkelijks kan doen!
T. Gelderblom (29-4-2020 om 22:02)
Wat is dit weer een triest verhaal. Wat een dierenleed!
een inwoner (29-4-2020 om 21:50)
Oh hier geen woorden voor . Een hond is je grote vriend .die je nooit meer wilt missen . Die zoo trouw is en waar je zoveel liefde van krygt
optimist (29-4-2020 om 21:28)
Sorry @Zeeuw, als je zulke taal uitslaat ben je niet veel beter dan de persoon die zijn hond op deze manier dood maakt. Dit soort ideen hadden ze ook in Syrie bij een bepaalde groep met een zwarte vlag.
johanna stoutjesdijk (29-4-2020 om 19:34)
ik sluit mij aan bij de vorige reactie´s en dan nog even laten lijden , vuile viespuk . dan ben je geen dier waard en ook geen leven .