Dode hond met ingeslagen kop in Arnekanaal Middelburg

Toegevoegd: 29-04-2020, 15.24 uur
De hond werd vorige week aangetroffen in een vuilniszak.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Walcheren

MIDDELBURG - Bij het Arnekanaal in Middelburg is vorige week een dode hond gevonden die was verpakt in een vuilniszak en waarvan de kop was ingeslagen. Dat meldt de Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die sinds deze maand met een dierenambulance op Walcheren rijdt.

De Stichting heeft een bericht over de lugubere vondst inclusief foto's van de overleden hond op Facebook gezet in de hoop dat mensen de hond herkennen en zo kan worden achterhaald wie de viervoeter heeft gedumpt. Het dier werd vorige week maandag gevonden ter hoogte van de Uijterschootweg bij industrieterrein Arnestein.

Dierenwelzijn Walcheren werd hier ter plekke gevraagd door de politie. "De hond was geheel verpakt in een blauwe vuilniszak en zijn kop in een jutezak. Zijn kop was ingeslagen. Hier zijn we allemaal kapot van en heel erg boos. Het is uiteraard ontzettend belangrijk er achter te komen wie deze gruwelijke daad op zijn of haar geweten heeft! Zowel de politie als wij vragen jullie dringende hulp bij het ophelderen van deze zaak”, zo schrijft de organisatie op Facebook.

Volgens Dierenwelzijn Walcheren is de gevonden hond een Staffordshire terrier of een kruising daarvan. Het dier is na 21 juni 2018 gechipt in Terneuzen maar omdat de chip (nummer 528210004897541) niet (goed) is geregistreerd is op deze wijze de eigenaar niet te achterhalen. Ook navraag bij Terneuzense dierenartsen en het dierenasiel bleek volgens de stichting een dood spoor.

De organisatie vraagt mensen die meer weten over de hond, die een witte tekening op de kop en verder een overwegend grijze / donkerbruine / zwarte vacht had, hun informatie door te geven via het e-mailadres [email protected].

Zeeuw (29-4-2020 om 18:18)
Gewoon hetzelfde met die moordenaar doen. Maar dan hopen dat hij niet op slag dood is, en langzaam sterft met gruwelijke pijn . Of hopen dat die persoon zware corona krijgt, en langzaam zijn laatste adem uitpuft
Jan (29-4-2020 om 17:38)
zeeuw (29-4-2020 om 17:22)
ik hoop dat dat figuur het zelfde mee moet maken als de hond
Vechthonden verbieden (29-4-2020 om 17:08)
pitbull volk is asociaal en crimineel gestoord, dat blijkt wel weer.
Mike (29-4-2020 om 17:07)
De mens is het beest onder de dieren.
Kees (29-4-2020 om 17:04)
De vraag is wat heeft deze hond gedaan om hem zo toe te takelen? Heeft hij een kind aangevallen wellicht of een volwassene? Was hij agressief?