Stijgend verkeer krijgt voorrang op duinovergang

Toegevoegd: 29-04-2020, 19.01 uur
Deze borden moeten het verkeer op de overgangen in goede banen leiden.
© Foto: Stichting Strandexploitatie Veere

MIDDELBURG - Speciale borden op de duinovergangen en op de stranden moeten ervoor zorgen dat mensen ook hier voldoende afstand houden tot anderen. De Stichting Strandexploitatie Veere (SSV) gaat komende week van zulke borden plaatsen.

Om de anderhalve meter afstand op de overgangen te waarborgen krijgt stijgend verkeer voorrang op dalend verkeer. Volgens de SSV is daarvoor gekozen omdat het dalende verkeer het overzicht heeft over het strand en de trap. "Het stijgende verkeer kan de bovenkant van de duin niet overzien”, zo legt de SSV op Facebook uit. De organisatie roept mensen die bovenaan de trap even moeten wachten goed op te letten dat ook dan minimaal anderhalve meter afstand wordt gehouden.

De Stichting Strandexploitatie Veere (SSV) beheert, exploiteert en bewaakt de stranden van de gemeente Veere gelegen tussen Dishoek en Vrouwenpolder, inclusief het Veersemeerstrandje en het strand bij Neeltje Jans. Sinds vorig jaar zorgt de SSV ook voor de bewaking en het beheer van de Vlissingse stranden.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

zandkasteel der overheid (30-4-2020 om 09:28)
volgens die regels staat binnen no time de top vol met mensen die er pas af kunnen als men onderaan vrijwillig weg gaat. ik voorzie dat de hulpdiensten mensen moeten komen redden die daar uit uitputting neervallen omdat ze niet weg mogen/kunnen. is dit soort planning gebruikelijk bij de overheid ? helaas wel... ze moeten gewwon één richting duinovergangen maken, de één voor naar het strand en de ander terug naar huis. dan moeten mensen maar een stukje lopen, maar daar kwamen ze voor, om te bewegen en een frissen neus, niet om te hangen bij een duinovergang. maar ja, maak de overheid maar eens wijs dat ze fout bezig zijn,..de domste plannen moeten we maar slikken omdat het "experts"zijn.. nou, niet in mijn visie...
willem (30-4-2020 om 08:12)
te vroeg om weer toeristen toe te laten. het virus is nog lang niet verslagen. de ziekenhuizen krijgen eindelijk meen beetje lucht--door de toestroom van toeristen wordt de capaciteit weer nihil. sorry--maar als er campinghouders failliet gaan , maar er zijn er teveel. meer mensen--die steeds minder afstand gaan houden. en die 1.5 meter? zal steeds minder worden nageleefd.
Nel (29-4-2020 om 23:08)
Nou ik kan je wel garanderen dat dit dus niet werken zal. Zoals zandbakker zegt, er wordt van twee kanten gestegen. Bovendien is duidelijk dat er heel veel mensen zijn die zich niet aan de anderhalve meter kunnen en zelfs niet willen houden. Dus Lia nee ik geloof het niet. Het gaat gewoon de verkeerde kant op! De politie gaf ooit eens aan niet te bellen als er een maatregel overtreden werd maar zelf de mensen aanspreken. Nou ik kan je vertellen ik doe het niet meer. Een grote mond kan je krijgen Niet te geloven. Zoals Rutte zegt, blijf thuis, in elk geval zoveel mogelijk. Help elkaar en wees bezorgd om elkaar!! En Lonink, wees wijs!!
Zandbakker (29-4-2020 om 21:36)
Zal wel druk worden bovenop, als steigers van beide kanten voorrang hebben.
Lia kroon Schoonooghe (29-4-2020 om 20:16)
Geloof je dat de mensen er aan huiden ik denk van niet