Boetes voor onvoldoende afstand bij kickboksles

Toegevoegd: 01-05-2020, 08.45 uur
Deze trainende jongeren hielden volgens de politie onvoldoende afstand.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - Op het strand van Vlissingen zijn gisteren twee trainers bekeurd voor het niet voldoende afstand houden bij een kickboksles. “Zeer onterecht”, stellen de instructeurs.

Volgens de instructeurs van Zeeuws-Fit is tijdens de training, welke bedoeld was voor jongeren van 13 tot en met 18 jaar, de corona-normen zorgvuldig nageleefd. De politie denkt daar anders over. Die stelt dat er onderling onvoldoende afstand werd gehouden en deelde boetes uit. Twee trainers kregen naar eigen zeggen elk een boete van 390 euro. Hieraan werd nog een boete van 95 euro toegevoegd omdat niet (direct) voldaan kon worden aan de identificatieplicht.

Zeeuws-Fit laat weten het niet eens te zijn met de bekeuringen. “Meneer de politie beweerde van 100 meter afstand minder dan anderhalve meter te constateren. Meneer was niet te overtuigen en slingerde twee trainers op de bon. Wat een dwaas!”, zo schrijft de sportschool op Instagram.

De politie laat weten dat zolang de noodverordening van kracht is er ook gehandhaafd zal worden door zowel de politie als buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeentes. "Ook wij als politie hopen dat de maatregelen uiteindelijk verdwijnen en wij ons kunnen richten op andere zaken", zo schrijven de Middelburgse wijkagenten op Instagram.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

de zorgmiljonairs (3-5-2020 om 12:35)
@ jay, sorry maar politiek nederland gebruikt de zorgmedewerkers om maar hun eigen politieke reputatie te redden. Natuurlijk zijn hun achterban, hun stemmers direct mede verantwoordelijk voor hun politieke belijd. Het is hru, maar de hamsters willen waar voor hun bezuinigingen dus doen we in NL net of er geen ramp in de zorg plaatsvind want dat willen ze niet weten dat ze zelf daarvoor verantwoordelijk zijn, maar wel een plek op de IC als ze dat nodig hebben natuurlijk....En wat krijgt de zorg die de hete kolen voort ze uit het vuur moet halen ? een applausje en kleurig verlichte gebouwen, gratis friet en bloemen...nee, een mondkapje ? voor een ziekenhuis ? nee, dat hebben de dikke zorgmiljonairs er dan weer niet voor over.
peter (2-5-2020 om 19:49)
@Jay Ook jij stoppen met die theatrale argumenten. Jij hebt evenmin iemand verloren aan een Corona. Doordat 99% van het contact nu wordt vermeden, loop je met die willekeurige 'plaagstootjes' of kort te dicht op elkaar zijn gewoon geen enkel risico op wat voor golf dan ook. Het probleem zit hem meer in de 'Ja maar als zij het doen, dan doe ik het ook!' mentaliteit, en dat ligt toch echt bij jezelf en niet bij hen. Zo lang zal het allemaal ook niet geduurd hebben. Blijf lekker thuis, laat een ander en het komt allemaal wel goed. Laat je niet gek maken. En dat geldt voor iedereen. Iemand met platgelegd inkomen een boete van 900 geven? Van mij mag hij de uitkering in, dat betaal je maar lekker uit eigen zak.
P (2-5-2020 om 15:59)
Op instagram gekeken van deze club en op de video is idd te zien dat ze te weinig afstand houden van elkaar, zelfs over de paalhoofden stappen komen twee kinderen al zeker 30cm dicht op elkaar. En met sporten dient de regel aangepast te worden dan is de regel zeker 3 meter vanwege het dieper in en uit ademen blazen en speeksel dat eruit vliegt. Dus nee dit is geheel terecht, of het gelijke monniken beleid is nee dat dan weer niet, ga bijv de stad maar eens in. Maar terecht ja helaas wel.
pietje (2-5-2020 om 13:40)
konden ze niet waarschuwen in plaats van gelijk met zo een overdreven bedrag te komen.
Jay (2-5-2020 om 12:12)
Heeft er iemand die hier zo fel op reageert weleens aar de zorg gekeken de afgelopen periode? En de druk op andere vitale functies? Die 1.5 meter is noodzaak om te voorkomen dat de zorg en vitale functies nog meer overwerkt raken... ik durf te beweren dat een ieder die zo afgeeft op de regels niemand verloren heeft en totaal geen respect heeft voor de helden in de zorg... Sta hier eens bij stil en vraag je af hoe jij je zou voelen als mensen schijt hebben aan de regels die bedoeld zijn om jouw sector te ontlasten om zo veel als mogelijk levens te kunnen redden en Nederland veilig te houden....
Bram (2-5-2020 om 08:56)
Je zal maar agent zijn, ga je schamen Er sterven niet eens meer mensen dan normaal. Dit gaat helemaal nergens over. Nu "corona" er is zijn er ineens geen sterf gevallen van influenza en ook geen zieke. Word nou wakker menseb. 13884 zorg medewerkers "corona" 9 overleden, dat is 0.065 procent. Dat wil zeggen influenza is veel gevaarlijker!!! Maar mensen worden niet getest omdat dat iedereen dan ziet dat de halve wereld "corona" heeft en het sterftegeval helemaal niet extreem en een lockdown dus al helemaal overdreven. ROT OP MET JE NIEUWE NORMAAL