Wielrenner (65) overleden na ongeluk op Zeelandbrug

Toegevoegd: 03-05-2020, 11.01 uur
De hulpdiensten op de Zeelandbrug in Zierikzee.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster

ZIERIKZEE - Eén van wielrenners die betrokken was bij het ongeluk op de Zeelandbrug is aan zijn verwondingen overleden. Het slachtoffer is een 65-jarige man uit Zierikzee. Dat heeft de politie zojuist laten weten.

Het ongeluk werd zaterdag rond 15.05 uur bij de hulpdiensten gemeld nabij het beweegbare deel van de brug. Meerdere ambulanceteams, een brandweerwagen en de traumahelikopter uit Rotterdam kwamen ter plekke. De Zeelandbrug werd door het ongeluk tijdelijk volledig afgesloten.

De 65-jarige wielrenner kwam in botsing met een 62-jarige wielrenner uit ’s-Heer Hendrikskinderen. Volgens de politie kwamen de twee allebei vanuit Zierikzee over de brug gefietst. De man uit Zierikzee werd na de aanrijding buiten bewust zijn en ernstig gewond aangetroffen. Ook de man uit ’s-Heer Hendrikskinderen raakte gewond bij de aanrijding.

Het slachtoffer uit Zierikzee is later op de avond in het ziekenhuis in Rotterdam aan zijn verwondingen overleden. De exacte toedracht van het ongeval wordt nog onderzocht door de politie.

Addie (3-5-2020 om 16:14)
Triest,heel veel sterkte voor de nabestaanden
carolina (3-5-2020 om 12:22)
gecondoleerd
fietser (3-5-2020 om 11:56)
Droevig bericht. Sterkte aan familie en betrokkenen en hoop voor de andere fietser!!!