Tholenaar met coronavirus overleden

Toegevoegd: 10-05-2020, 15.21 uur - Update: 10-05-2020, 15.22 uur
Tholenaar met coronavirus overleden
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Een inwoner van de gemeente Tholen die besmet was met het coronavirus is gisteren overleden. Daarmee is het totaal aantal Zeeuwse corona-sterfgevallen nu opgelopen tot 58. Dat blijkt uit cijfers die het RIVM vanmiddag heeft gepubliceerd.

Het aantal nieuwe besmettingen in onze provincie neemt nog maar beperkt toe en het aantal nieuwe ziekenhuisopnames is minimaal. Sinds vorige week zondag kwamen er in onze provincie 29 nieuwe bevestigde besmettingen bij. Het totaal staat volgens het RIVM tot nu toe op 624 definitief met COVID-19 besmette Zeeuwen. Zoals bekend zal het werkelijke aantal hoger liggen omdat lang niet iedereen met coronaklachten meer wordt getest.

Het aantal Zeeuwen dat in een ziekenhuis moest worden opgenomen, nam afgelopen week met slechts twee toe: van 147 vorige week zondag naar 149 vandaag. Dat zijn er overigens ook nog altijd relatief weinig in vergelijking met de rest van het land. Wie een blik werpt op de kaart van het aantal (omgerekende) besmettingen per 100.000 inwoners ziet dat Zeeland, net als Drenthe, Friesland en Groningen, positief scoort. De gemeente Tholen blijft wel een negatieve uitschieter met 40 ziekenhuisopnames (en daarmee omgerekend 155 opgenomen personen per 100.000 inwoners).

Volgens het RIVM passen de recentste cijfers nog altijd bij het beeld dat de maatregelen die het kabinet heeft afgekondigd werken.

Actuele situatie in Zeeland
Hieronder de meest recente Zeeuwse cijfers van het RIVM (van vandaag)

GemeenteBesmettingenOpgenomen
(geweest)
Sterfgevallen
Borsele2250
Goes691110
Hulst2994
Kapelle2231
Middelburg57189
Noord-Beveland710
Reimerswaal2942
Schouwen-Duiveland56113
Sluis1784
Terneuzen102243
Tholen1384015
Veere2662
Vlissingen5095
Totaal62414958
Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Mar (11-5-2020 om 12:07)
@Tom je hebt niet opgelet. Keer op keer wordt herhaald dat de RIVM cijfers alleen betrekking hebben op geteste mensen dus mensen die in ziekenhuizen zijn beland. Bewobners van verzorgings- en verpleeghuizen vallen daar niet onder. Dus inderdaad is het getal hoger.
Moeder (10-5-2020 om 21:46)
Wat heeft het voor nut: het staat iedereen vrij om nog langer thuis te blijven en voorzichtiger dan móet te zijn he.
Tom (10-5-2020 om 17:24)
58? Sorry maar ik geloof hier echt helemaal niets van. Het aantal slachtoffers is echt wel hoger dan die 58. Persoonlijk ken ik er 5 waarvan 2 in de familie. Als je dit percentage doortrekt dan kom je gewoon hoger uit. Heel veel ouderen sterven een stille dood of thuis of in de zorg. De zomer komt er aan, in Duitsland gaat het niet goed en stijgt het weer. Wachten op een nieuwe piek.....
addyvdberge (10-5-2020 om 17:18)
Ik snap het niet meer, er gaat nog steeds covid 19 rond in ons land, er wordt steeds gezegd zoveel mogelijk binnen blijven MAAAR de toeristen mogen weer wel de grens over en in zeeland komen ik denk met de nodige gevolgen dat er weer meer besmettingen opduiken. Laten we eerst zelf rustig bij komen van het steeds binnen zitten en voorzichtig alles weer opendoen zodat het virus kan uitdoven, dat is mijn mening, maar we moeten het weer maar afwachten wat er zal gebeuren
wat heeft het voor nut . (10-5-2020 om 16:54)
En dan gaat de Regering alles weer langzaam open gooien , Sport club's , Scholen , enz enz enzv . Zijn er nog geen doden genoeg mr Rutte . Waarom op alles zo laat en achteraf op reageren ? Beginnen we nu weer van voor af aan . Is het nog niet erg genoeg , nog wat doden er bij ?
agmet (10-5-2020 om 15:33)
waaneer stopt het