Weer verminkt dier gevonden in Middelburg

Toegevoegd: 12-05-2020, 13.13 uur
Weer verminkt dier gevonden in Middelburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - In Middelburg is gisteren een verminkt dier uit het water gehaald. Op 20 april werd elders in de stad ook al een hond gevonden met een ingeslagen kop.

De Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die sinds maart met een dierenambulance op Walcheren rijdt, meldt de vondst op Facebook. Volgens de organisatie werd het dier gevonden in het water bij de rechtbank aan de Kousteensedijk. “Het dier was onthoofd en de onderpootjes waren ook weg. Vermoedelijk heeft het dier al langere tijd in het water gelegen omdat het in staat van ontbinding verkeerde”, zo meldt de stichting.

Nader onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er vermoedelijk sprake was van een hond. Het zou moeten gaan om een klein type zoals een Shih Tzu. Er is één klein plukje wit haar gevonden maar het dier was dusdanig onherkenbaar dat het verspreiden van foto's geen zin heeft, zo meldt de dierenorganisatie.

De politie is geïnformeerd over het voorval, zeker na de vondst van een dode, in plastic verpakte hond, op 20 april in het Arnekanaal, eveneens in Middelburg. Of er een verband is tussen de twee gedumpte dieren, is niet duidelijk maar volgens Stichting Dierenwelzijn Walcheren doet dit alles wel de alarmbellen rinkelen.

Buutenstebinne (12-5-2020 om 14:31)
En zo is het @ silence of dogs, Laat TBS'ers vrij om ze tegen corona te beschermen en zeg tegen de normale burger dat die zo veel mogelijk zichzelf opsluit binnen. Alleen mensen met een criminele stoornis verzinnen zoiets.
it'sme (12-5-2020 om 14:08)
Wat??? Ik kan dit haast niet geloven. Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om dit te doen? Ik ben helemaal geen dieren liefhebber (althans, ik hoef echt geen huisdier) maar dit is echt absoluut zinloos en ziekelijk. Wie zegt dat het bij dieren blijft..? Straks is een mens het slachtoffer! Dat hoop ik natuurlijk niet, maar het wel zaak dat deze persoon gevonden wordt. Zulke mensen zijn een gevaar voor de samenleving.
Silence of the Dogs (12-5-2020 om 14:03)
Dit soort dienenbeulen is van het kaliber zwaar gestoord dat die waarschijnlijk ook overgaan op gruwlijkheden tegen mensen. Terroristen oefenen ook vaak onthoofdingen op deren. Maar goed dat de politie driftig op zoek is naar die fietsendief... Het handelt hier vast wel weer om een vrijgelaten TBS'er.. de regering laat ze ook gewoon los op de burger, want anders krijgen ze in een gesloten afdeling vast corona en dat kan natuurlijk niet..stel je voor...
dierenliefhebber (12-5-2020 om 14:02)
Mensen die dit doen, moeten heel zwaar worden gestraft. Eigenlijk ook dezelfde wijze toepassen op hen. Walgelijke mensen!!!
Koos P. (12-5-2020 om 13:53)
Zou er een psychopaatje actief zijn in Middelburg? Eerst oefenen op dieren en straks zijn er misschien mensen aan de beurt?
Plien (12-5-2020 om 13:51)
Ooievaars afschieten , kleine eendekuikens hun snaveltjes kapotslaan , enfin noem het maar op , wat gaat er in deze zieke breinen om , hoe erg moet het met je gesteld zijn als je hiertoe in staat bent . Vreselijk , zou niet eens kunnen bedenken wat je met deze achterlijke figuren zou moeten aanvangen. Mijn voorstellingsvermogen voorbij dit .