Weer verminkt dier gevonden in Middelburg

Toegevoegd: 12-05-2020, 13.13 uur
Weer verminkt dier gevonden in Middelburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - In Middelburg is gisteren een verminkt dier uit het water gehaald. Op 20 april werd elders in de stad ook al een hond gevonden met een ingeslagen kop.

De Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die sinds maart met een dierenambulance op Walcheren rijdt, meldt de vondst op Facebook. Volgens de organisatie werd het dier gevonden in het water bij de rechtbank aan de Kousteensedijk. “Het dier was onthoofd en de onderpootjes waren ook weg. Vermoedelijk heeft het dier al langere tijd in het water gelegen omdat het in staat van ontbinding verkeerde”, zo meldt de stichting.

Nader onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er vermoedelijk sprake was van een hond. Het zou moeten gaan om een klein type zoals een Shih Tzu. Er is één klein plukje wit haar gevonden maar het dier was dusdanig onherkenbaar dat het verspreiden van foto's geen zin heeft, zo meldt de dierenorganisatie.

De politie is geïnformeerd over het voorval, zeker na de vondst van een dode, in plastic verpakte hond, op 20 april in het Arnekanaal, eveneens in Middelburg. Of er een verband is tussen de twee gedumpte dieren, is niet duidelijk maar volgens Stichting Dierenwelzijn Walcheren doet dit alles wel de alarmbellen rinkelen.

u stemt daarvoor ? (15-5-2020 om 11:47)
ja jongens, dieren hebben geen rechten. dat wordt systemetisch tegengehouden door de politieke christenfracties en harteloze kapitalisten graaiers als er in de 2e kamer een voorstel toe wordt gedaan..
wim (13-5-2020 om 11:54)
wat een idioot ik zou hem zo afknallen blijf met je poten van het liefste wat er op aarde is doe het bij je eigen soort zo raken we er ook van af van al dat tuig wat rond loopt
Wim (13-5-2020 om 07:23)
Wat ben je dan gemeen om zo een laffe onmenselijke dier als je hond om t,leven te brengen ter wijl er meerdere mogelijkheden zijn om je huis dier kan af staan, dit verdiend deze hond toch ook niet, deze persoon heeft geen geweten voor zo,n laffe daad.
willem (12-5-2020 om 19:23)
als ik een motor of auto wil kopen vragen ze naar mijn rijbewijs--maar wil je een dier aanschaffen kun je het zo meenemen zonder dat er wordt gekeken of ik daar wel geschikt voor ben.
willem (12-5-2020 om 19:20)
het is beter dat ik die idioot niet tegen kom--dan ga ik mijn boekje ver te buiten. bescherm de dieren tegen zulke beesten. wie zoiets doet, of het nu ooievaars--eendjes of honden zij n--die idioot moet je levenslang opsluiten maart laten werken onder streng toezicht. slapen in een kale cel zonder enige luxe.
Angel (12-5-2020 om 18:49)
Wat een zieke geest...dit is afschuwelijk wie doet zoiets...hier zijn geen woorden voor...een weerloos dier...bah ik word er gewoon misselijk en naar van