Inwoner Goes met coronavirus overleden

Toegevoegd: 12-05-2020, 17.15 uur
Inwoner Goes met coronavirus overleden
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Het coronavirus heeft opnieuw het leven gekost van een besmette Zeeuw: een inwoner van de gemeente Goes is overleden, zo meldt het RIVM vanmiddag.

Het aantal Zeeuwen dat na een ‘positieve’ coronatest is overleden, staat inmiddels op 59. Volgens het RIVM is nu bij 627 Zeeuwen het coronavirus middels een test vastgesteld. In totaal 150 inwoners zijn vanwege hun COVID-19-besmetting in het ziekenhuis opgenomen of zijn dat geweest.

ZorgSaam meldde vandaag dat er momenteel 3 patiënten met het coronavirus in het Terneuzenze ziekenhuis zijn opgenomen. Eén van hen ligt op de intensive care (IC). Het RIVM laat weten dat de (landelijke) cijfers nog altijd passen bij het beeld dat de door de overheid genomen maatregelen werken.

Actuele situatie in Zeeland
Hieronder de meest recente Zeeuwse cijfers van het RIVM (van vandaag)

GemeenteBesmettingenOpgenomen
(geweest)
Sterfgevallen
Borsele2250
Goes691111
Hulst2994
Kapelle2231
Middelburg57189
Noord-Beveland710
Reimerswaal2942
Schouwen-Duiveland57113
Sluis1784
Terneuzen104253
Tholen1384015
Veere2662
Vlissingen5095
Totaal62715059
Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Zeeuw_uit_Rotterdam (13-5-2020 om 12:38)
Strekte voor de nabestaanden. @Markush, Lees (helemaal en zorgvuldig) een goede krant.
rini de jonge (13-5-2020 om 08:44)
corona is bijna uit zeeland verdwenen
Markush (12-5-2020 om 18:33)
Vraag me af of ze puur en alleen door Corona zijn gestorven of ook onderliggende ziektes hadden. Als bijv: longkanker je zo zwak maakt en Corona dan de druppel is. Ben je dan door longkanker of door Corona overleden. Als iemand Aids heeft en dan een griep krijgt en dan overlijdt wat is dan de doodsoorzaak? De cijfers geven mij meer vragen dan antwoorden. Plus waar is de jaarlijkse griep golf gebleven? Lijkt er op dat ze op de Corona lijst komen.. En ben geen dokter maar Corona bestaat al best lang dus al die mensen die sterven hadden misschien al letterlijk jaren een corona virus in hun lichaam? Ik wil graag meer en betere info en het liefst van onafhankelijke instelling ipv RIVM die voor 10% gefinancieerd door Bill Vaccin Gates