Brandstichtende jongeren met messen op zak

Toegevoegd: 12-05-2020, 22.27 uur
De jongeren hadden deze twee messen bij zich.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

GOES - De politie heeft dinsdagavond in Goes enkele jongeren betrapt die probeerden brand te stichten. Ze bleken ook messen bij zich te hebben.

Het politieteam Oosterscheldebekken meldt via Facebook dat zij de jeugd aantrof in een parkje in Goes na een melding van overlast. De groep had een fles terpentine bij zich en hield zich volgens de politie bezig met brandstichting.

Bij de jongeren werden ook twee messen aangetroffen. Deze zijn door de agenten meegenomen om te worden vernietigd. De eigenaren hebben er afstand van gedaan. De politie laat weten dat er verschillende bekeuringen zijn uitgedeeld.

Pech (14-5-2020 om 01:39)
Overlast, vuurtje stoken en mes bij hebben mag niet. Nationaliteit maakt niet uit, goed dat er opgetreden is, vrijwillig afstand doen ja slim. Scheeld een boete. Die zijn geschreven dus opgeloste zaak. Hoop wel dat ze er van leren.
Kees (13-5-2020 om 16:57)
Ik ken deze jongens persoonlijk en het zijn keurige Nederlandse jongens die aan hun hut aan het klussen waren en daar hoort natuurlijk een kampvuur bij. jammer dat ze zo zwart gemaakt worden door de politie nadat ze deze messen uit hun gereedschapskist waren gevist.
bram goeree (13-5-2020 om 14:01)
TN'r (13-5-2020 om 10:55)
Die ouders waren zelf ook zo 15 jaar geleden waarschijnlijk, Politie denkt ook vaak zo dom dat ouders het wel oplossen maar niet vergeten dat jongeren ook jonge ouders hebben en die kinderen zijn in de jaren 2000 al geboren dus waarschijnlijk waren papa en mama ook zo of gebruiken drugs e.d. ! Boete's heeft geen zin vooral niet als ze dubbele nationaliteit hebben dan betalen ze toch nooit en lachen iedereen uit haha.. Zo is onze wet nu helaas, enigste wat zou werken is verplicht in de zorg laten werken of 3 maanden lang troep op straat laten opruimen, dan doen ze het NOOOOOOIT meer ! Burgemeester Halsema heeft zelf ook zo'n kind ( was op nieuws ) en haar man had wapens dus er veranderd niks als politieke leiders het zelf ook doen !
Rick (13-5-2020 om 10:17)
Toch fijn en een hele geruststelling dat de jongeren bereid waren om vrijwillig afstand te doen van de messen. Stel je toch eens voor dat ze die niet af hadden willen geven, dat zou toch niet leuk geweest zijn voor de betreffende agenten. Gelukkig waren ze bereid om mee te werken, anders moet je het er ook maar mee doen. En waren de agenten genoodzaakt geweest om onverrichterzake terug te keren naar het bureau....... Je kunt zeggen van de jeugd wat je wil, maar deze gasten waren toch heel welwillend!!
Abenathi Bergkotte (13-5-2020 om 10:00)
Ik wil maar een ding zeggen DIENSTPLICHT!!!!!!!!!!!!!!!!