Motorrijder A58 botste met andere motorrijder

Toegevoegd: 27-05-2020, 11.14 uur
Het slachtoffer werd per traumahelikopter afgevoerd.
© Foto: Roland de Jong

YERSEKE - De motorrijder die gisteravond ernstig gewond raakte bij een ongeluk op de A58 kwam in botsing met een andere motorrijder. Dat meldt de politie na onderzoek.

Het ongeluk gebeurde rond 21.35 uur toen een groep motorrijders de Vlaketunnel had verlaten en op de rijbaan richting Bergen op Zoom reed. Even voor de afslag Kruiningen/Yerseke ging het mis. “Aan het eind van de groep ontstond een aanrijding tussen twee motoren. Een 58-jarige man uit Yerseke raakte ernstig gewond. Hij is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis gebracht. Een 41-jarige man uit Yerseke kwam ook ten val. Hij is ter plaatse door ambulancepersoneel onderzocht, maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis”, zo meldt de politie.

Gisteren werd ter plekke sporenonderzoek gedaan door de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie. Ook zijn getuigen gehoord. Na het ongeval werd de A58 afgesloten vanaf de afslag 's-Gravenpolder/Kapelle. Door Rijkswaterstaat werd een omleiding ingesteld via de Oude Rijksweg (N289). De snelweg was tot 00.45 uur dicht.

Ben P. (27-5-2020 om 20:43)
Uit wat voor ei is PP de H. ontsproten? Alleen maar domme opmerkingen van iemand ws met een jaloerse blik naar deze motorrijders kijkt, mag ws in het weekend met zijn vrouw mee om boodschappen en naar zijn schoonmoeder! De meeste motorrijders zijn gewone mannen en vrouwen , die zich gewoon normaal gedragen , omdat zij goed weten wat de risico's zijn! Wij horen in NL, bij de beste motorrij-opleidingen in Europa (wereld?)! De meeste motorrijders zijn dan ook betere automobilisten, doordat ze vaak veel verder vooruit kijken en de fouten moeten herstellen, welke de overige verkeersdeelnemers maken! Let wel; excessen heb je altijd en kun je niet uitbannen, maar die heb je meer bij automobilisten en bejaarden op een elektrische fiets !
klara (27-5-2020 om 19:32)
ben het helaas eens , met c.a.h, en voorde rest............maak er wat moois van.....
zwg (27-5-2020 om 17:10)
PP de H (27-5-2020 om 13:10) dit is een reactie die geen recht doet aan motorrijders. Ook niet aan de politie. Laten we het breed samenvatten. Iedere weggebruiker(ook u!) hebben wel eens een black Out achter het stuur. En niet alleen, ik wil uw benaming niet noemen, motorrijders. Ik ben zelf geen motorrijder. Maar vindt uw reactie op zijn zachtst gezegd ongepast. Weet u hoe het gebeurt is? De beste verkeersdeelnemers reageren zoals, (PP de H ) ik hoop dat u niet deel neemt aan het verkeer in de stress volle tijd waarin we nu verkeren, wat u aanvoert als reden. Want dan kan het met u ook mis gaan. Sterkte aan het slachtoffer en fam. En de hulpverleners sterkte ook in jullie werk, en bedankt voor de verleende hulp.
Zeeuw (27-5-2020 om 16:57)
Ik denk dat PP de H nog getraumatiseerd is omdat hij vroeger geen scooter mag rijden van papa en mama, en daardoor een hekel heeft aan mensen met een motor. Op het achterwiel wegrijden bij stoplichten is asociaal. Maarja telefoneren achter het stuur in de auto ook. En denk toch dat er met auto meer ongelukken gebeuren dan met de motor
WW (27-5-2020 om 16:57)
@ppdeh. en cah, ben het totaal niet eens met jullie reactie. Weinig op de weg gezeten ofzo. Hoe vaak gaat het mis met een motor? Je bent erg kwetsbaar op een 2wieler dus ben je als 1e aan de beurt. Daarnaast hebben wij als Nederlanders gekozen om overal op te bezuinigen(al ben ik het niet mee eens) en kunnen we de Politie toch niet de schuld geven? Ze kunnen op 1 plek tegelijk zijn.. iets wat meer prio heeft. Laten we bij onszelf beginnen dan wijzen we niet meer naar een ander!
C.A. H (27-5-2020 om 16:43)
De reactie van PP de H [27-5-2020 om 13:10] is helaas helemaal waar , veel motorrijders zijn asociaal op de weg.