Weer inwoner Schouwen met corona overleden

Toegevoegd: 04-06-2020, 14.50 uur
Weer inwoner Schouwen met corona overleden
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Het coronavirus heeft opnieuw het leven gekost van een besmette Zeeuw: een inwoner van de gemeente Schouwen-Duiveland is overleden, zo meldt het RIVM vanmiddag.

Verschillende van de recente Zeeuwse coronasterfgevallen betroffen inwoners van de gemeente Schouwen-Duiveland. Op 4 mei werd een eerste overlijden uit die gemeente gemeld. Op 13 mei stond het aantal doden op Schouwen-Duiveland op 3. Inmiddels is dat aantal meer dan verdubbeld en zijn in totaal zeven inwoners van deze gemeente overleden. Het aantal Zeeuwen dat in het ziekenhuis is opgenomen (geweest) vanwege het coronavirus staat al sinds 8 mei op 150.

Het aantal personen waarbij middels een test het coronavirus werd vastgesteld, ligt inmiddels op ruim 700. Sinds maandag kan iedereen met klachten die mogelijk duiden op het coronavirus worden getest. Tot nu toe heeft dat in onze provincie nog niet geleid tot een echte piek in het aantal bevestigde gevallen. Gisteren werd bij zes personen het virus vastgesteld maar dat is geen bijzonder hoog aantal ten opzichte van de afgelopen weken. Landelijk was wel een stijging te zien van het aantal positief geteste personen.

Actuele situatie in Zeeland
Hieronder de meest recente Zeeuwse cijfers van het RIVM (van vandaag)

GemeenteBesmettingenOpgenomen
(geweest)
Sterfgevallen
Borsele2750
Goes711111
Hulst3195
Kapelle2431
Middelburg591810
Noord-Beveland1010
Reimerswaal3142
Schouwen-Duiveland83117
Sluis1784
Terneuzen115254
Tholen1604016
Veere2762
Vlissingen5095
Totaal70515057
Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.