Brandweer haalt kat van dak in Sas van Gent

Toegevoegd: 06-06-2020, 07.16 uur
Met behulp van de hoogwerker is de kater naar beneden gehaald.
© Foto: Brandweer Sas van Gent

SAS VAN GENT - De brandweer heeft vrijdagavond met behulp van een hoogwerker een kat van het dak van een woning in Sas van Gent gehaald.

Het dier bevond zich op het dak van een woning aan de Leepstraat. Zowel de brandweerploeg van Sas van Gent als een hoogwerker van de brandweer Terneuzen kwamen evan na 20.00 uur ter plaatse. Met behulp van de hoogwerker is de kater naar beneden gehaald.

Volgens de brandweer herkende niemand in de omgeving het duur. Daarom is de dierenambulance ter plekke gekomen. Die heeft de kat aangemeld bij Amivedi.

heleen (8-6-2020 om 10:45)
Beste ex brandweer vrijwilligger ... Ik hoef geen kattenliefhebber te zijn om dit te kunnen beoordelen als belastinggeldverspilling. Het feit of ik al dan niet een kattenliefhebber ben doet overigens ook helemaal niet ter zake. Als een dier in nood is ben ik ook blij met de hulp van de brandweer, maar hier was geen sprake van een noodgeval. Uw denigrerende toon is trouwens tamelijk misplaatst.
ex brandweer vrijwilligger (7-6-2020 om 02:47)
@ ik en @ Heleen Het valt me op dat jullie niet echt kat liefhebber zijn. ik wil tegen jullie zeggen, Brandweer is er voor mens en dier als jullie in de problemen zitten staan zij voor u klaar 24 op 24 ik hoop van alle harte dat jullie nooit de hulpdiensten nodig hebben, denk daar maar eens goed over na alles je weer zo opmerking geeft.
Heleen (6-6-2020 om 13:33)
Wat een bespottelijke verspilling van belastinggeld. Die kat komt uit zichzelf echt wel naar beneden. Al is het om de populatie aan jonge vogels te decimeren. Kan iedereen die beesten in deze tijd eens binnen houden? O ja, en laat ze bij de eigenaren hun behoefte doen, ipv bij de buren.
Ik (6-6-2020 om 12:50)
Poesje mauw waar ben je? Boven op het dak. Als je er eens af viel En je pootjes brak. Kheb voor jou geen zorgen, 'K zeg het ied're keer. Poesjes komen altijd, Op vier pootjes neer.
johanna stoutjesdijk (6-6-2020 om 09:38)
wat fijn dat het dier is gered , bedankt voor de hulp . en hopende dat hij zijn baasje of een nieuw baasje krijgt .