Auto omgekomen vrouw Westerscheldetunnel stond stil

Toegevoegd: 06-06-2020, 16.54 uur
De tunnel was gisteren lange tijd dicht voor politieonderzoek.
© Foto: Roland de Jong

DRIEWEGEN - Het voertuig van de vrouw die gisteren om het leven kwam bij een ongeluk in de Westerscheldetunnel (N62) was even daarvoor (nagenoeg) tot stilstand gekomen in de tunnel. Dat meldt de politie na een eerste onderzoek.

Kort voor 17.00 uur vond gisteren in de Westbuis (richting Terneuzen) een aanrijding plaats waarbij twee personenauto’s en een bedrijfsbusje betrokken waren. Het politieonderzoek is nog niet volledig afgerond maar duidelijk is volgens de politie wel dat voorlopig is gebleken dat de auto van de overleden vrouw op de rechter rijstrook (nagenoeg) tot stilstand kwam waarna de andere twee auto's tegen haar voertuig botsten.

Waardoor de auto van de vrouw precies tot stilstand kwam, wordt nog onderzocht. De andere betrokken bestuurders waren een man van 26 uit Terneuzen en een 49-jarige vrouw uit Vogelwaarde. De man bleef ongedeerd, de vrouw is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Over de aard en de ernst van haar letsel zijn geen mededelingen gedaan.

Na het ongeluk werd de Westerscheldetunnel in beide richtingen volledig afgesloten. Rond 19.00 uur werd de Oostbuis richting Borsele weer geopend. De Westbuis bleef tot ongeveer 22.00 uur afgesloten vanwege politieonderzoek en bergingswerkzaamheden.

a van de velde (9-6-2020 om 08:12)
Berta (7-6-2020 om 04:55)
Normaal wordt een voertuig gesignaleerd wanneer deze te langzaan gaat rijden. Dan gaan de kruizen aan. Maar een auto die ineens stil staat.... Valt minder snel op en al het overig verkeer raast ook gewoon door . Tot de 1e achterop komende auto dus vaak geen kant op kan. Dit hoeft niet aan de veiligheid te liggen van de tunnel, maar echt moment trieste pech. Sterkte voor familie en betrokkenen.
OG (6-6-2020 om 23:37)
Diep treurig. Al zoveel bijzondere dingen gezien tijdens vele doortochten. Verplicht een bepaalde afstand houden, daar zou men in moeten investeren. Mocht je een lekke band hebben in de tunnel (geen idee of dat hier het geval was), dan zou ik iig met een 40/50 gangetje door blijven rijden.
Harmen (6-6-2020 om 22:59)
Het komt voor dat mensen met heel weinig brandstof, door het door dalen of stijgen de motor geen brandstof krijgt. Ik weet lange hellingen waar borden staan die er voor waarschuwen. Dit is een hypothese en haalt het slachtoffer niet terug, wens de nabestaanden veel sterkte met de verwerking van het verlies.
Pieter (6-6-2020 om 22:30)
@Nicole. Ik heb dit ook eens bijna gehad. Geen signalering, niks. 'Opeens' staat er dan een auto stil als jij met 100km per uur aan komt rijden. Is dat net bij de heuvel of kijk je even naar je radio, dan heb je zo een zware botsing! Levensgevaarlijk! Hier zou echt iets aan gedaan moeten worden. Hoe lang is de tunnel er nu al? Dat zou toch wel eens op orde mogen zijn, toch?!
Anonymous (6-6-2020 om 20:53)
Veel sterkte voor de nabestaanden, ik heb zelf paar jaar geleden ook een keer ongeval gehad in tunnel was wel prima en goed geregeld allemaal toen alleen de tol is wel belachelijk!!