KNRM sleept bootje met pech naar haven

Toegevoegd: 14-06-2020, 20.39 uur
Het bootje is door reddingboot op sleeptouw genomen en afgemeerd in Yerseke.
© Foto: 112Markiezaten.nl
Door: Manfred Berrevoets

HANSWEERT - De vrijwilligers van het KNRM reddingstation in Hansweert zijn zondagmiddag tweemaal gealarmeerd voor pleziervaart met technische problemen.

Om 14:00 uur werd er alarm geslagen voor een jacht met een hulpvraag nabij Terneuzen. Bergingsbedrijf Multraship was hier snel ter plaatse en heeft het jacht geholpen.

Later in de middag kwam er een melding binnen van een bootje met pech nabij boei O-31 op de Oosterschelde. Ter plaatse bleek dat de enige opvarende al sinds zaterdag met brandstofproblemen kampte en hij noodgedwongen de nacht op het water had doorgebracht. Toen hij zondagmorgen de tocht wilde voortzetten begaf het roer het.

Gelukkig merkte een passant hem op, want de opvarende had geen werkende telefoon of andere communicatiemiddelen aan boord. Het bootje is door reddingboot Dorus Rijkers op sleeptouw genomen en afgemeerd in Yerseke.

j.staps (15-6-2020 om 15:12)
Hoezo onkosten vergoeden. Daarom is de KNRM er toch? Zij doen dat toch omdat ze het willen doen, dus VRIJwillig?
Peter (15-6-2020 om 14:42)
Ik denk niet dat u bepaald wat de gevolgen zijn M
M (15-6-2020 om 09:50)
Oud bootje met ouwe 2 takt er aan en dan zonder mobiel het water op. Dat is gewoon vragen om problemen. Rekening onkosten voor bootbezitter of € 1000 fooi voor KNRM