Automobilist rijdt met alcohol en drugs op

Toegevoegd: 26-06-2020, 17.30 uur
Automobilist rijdt met alcohol en drugs op
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

DREISCHOR - Op de Zuid Langeweg in Dreischor werd donderdagavond laat de bestuurder van een auto gearresteerd. In de auto troffen agenten 100 gram aan henneptoppen aan.

Rond 23.45 uur zagen agenten een slingerende auto rijden. De bestuurder en de auto werden gecontroleerd. De 41-jarige bestuurder uit de gemeente Schouwen-Duiveland stapte wankelend uit de auto. De agenten roken gelijk een alcohol en weedlucht.

Uit een ademtest bleek dat de automobilist vermoedelijk teveel alcohol had gedronken. Een speekseltest testte positief op het gebruik van THC. In de auto vonden de agenten een plastic zak met henneptoppen. De drugs werd in beslag genomen.

De man werd aangehouden en voor verder onderzoek naar een politiecellencomplex gebracht. Een GGD-arts nam een bloedproef af. De uitslagen met de alcohol- en drugsgehalten zijn over ongeveer twee weken bekend. De man werd vrijdagmorgen verhoord. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Rini (27-6-2020 om 08:01)
Foto versturen aan slijterijen en coffeshops van deze persoon met de mededelig dat hij/zij niks mag kopen, alcholslot in IEDERE auto; ookal ben je nog nooit gepakt, rijbewijs afpakken, auto in shredder en boete van 1000,-
willem (26-6-2020 om 23:00)
veeeeel strenger straffen--na 2de keer rijbewijs innemen en auto verbeurd verklaren. dam leren ze het misschien af.