Brandweerlieden krijgen onderscheiding

Toegevoegd: 11-07-2020, 14.09 uur
De drie onderscheiden brandweerlieden met de burgemeester.
© Foto: Brandweer Krabbendijke

KRABBENDIJKE - Drie brandweermannen die al ruim 20 jaar actief zijn bij de post Krabbendijke zijn zaterdagmiddag verrast met een koninklijke onderscheiding.

John van der Grond uit Krabbendijke is sinds april 2000 lid van de vrijwillige brandweer in Krabbendijke. Hij klom op van brandwacht naar bevelvoerder en is nu plaatsvervangend ploegleider. Adriaan Huissen, eveneens afkomstig uit Krabbendijke, is sinds april 2000 actief bij de brandweer in zijn woonplaats. Hij is naast brandwacht ook bevelvoerder.

Martin Matthijse, afkomstig uit Oostdijk, is sinds februari 2000 actief bij de vrijwillige brandweer. Hij is hoofdbrandwacht en sinds 2013 binnen de Veiligheidsregio Zeeland aangesteld als manschap. Burgemeester José van Egmond sprak haar waardering en dank uit voor de jarenlange beschikbaarheid van de drie. Ook waardeerde ze de inzet voor het redden van mens en dier als vrijwillig brandweerman.

veldeko (11-7-2020 om 18:14)
Gefeliciteerd!! Pyromannen!