Gecrashte motorrijder Vlissingen overleden

Toegevoegd: 12-07-2020, 09.27 uur
De 48-jarige man is in het ziekenhuis overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - De 48-jarige motorrijder die zaterdag zwaargewond raakte bij een ongeluk in Vlissingen is in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de politie vanmorgen bekend gemaakt.

Agenten zagen de motorrijder rond 03.20 uur rijden op Nieuwendijk in zijn woonplaats. Ze wilden een routinecontrole uitvoeren maar bij het zien van de politieauto ging de motorrijder er met hoge snelheid vandoor. De agenten reden dezelfde kant en gaven de motorrijder een stopteken maar konden de motor niet bijhouden. Ze zagen wel dat hij verschillende keren door rood licht reed.

Even later, rond 03.25 uur, zagen ze dat de motorrijder was gecrasht op de Koudekerkseweg. De agenten verleenden direct eerste hulp. Twee toegesnelde ambulanceteams ontfermden zich vervolgens over het slachtoffer. De Rotterdamse traumahelikopter landde op het Badstrand. De ambulancedienst is daarom met de patiënt naar de Boulevard gereden zodat het personeel van de helikopter zich bij de ambulancemedewerkers kon voegen. De motorrijder is uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Rond 04.30 uur steeg de helikopter weer op vanaf het strand.

De afdeling Verkeersongevallen Analyse (VOA) van de politie heeft ter plaatse sporenonderzoek gedaan. De ongevalslocatie is uitgebreid vastgelegd op foto en ook is de plaats van het ongeval ingemeten. Volgens de politie is uit het onderzoek vooralsnog niets naar voren gekomen dat duidde op de betrokkenheid van een andere partij. Er was hoogstwaarschijnlijk dus sprake van een eenzijdig ongeval.

KvL (12-7-2020 om 20:44)
Vreemd dat de politie hem 2x door rood heeft zien rijden. Het eerste stoplicht dat je vanaf de Nieuwedijk tegenkomt is bij de watertoren en het tweede stoplicht bij Ter Reede. En dat is 2 à 300 meter vóór de crash. Als ze 2x gezien hebben dat hij door rood reed, zaten ze er vlak achter en zouden ze de crash gezien moeten hebben. Of heb ik een "stoplicht" gemist? Ze wisten écht wel wie er op de motor reed dus ze hadden hem ook later kunnen oppakken.
Adonia (12-7-2020 om 20:29)
Ik vind de reacties als van John en Vlinder zeer gevoelloos richting de nabestaanden. Kunnen we misschien een beetje respectvol met elkaar omgaan?
Jan (12-7-2020 om 17:57)
@ Richard….Goed opgemerkt. Een heel vreemd verhaal wat de politie hier naar buiten brengt. Dit staat haaks op die van de getuige. Ze hadden ook het kenteken na kunnen trekken en hun achtervolging kunnen afbreken. De kans dat je met een auto een motorrijder kan pakken is zeer klein. Hier is sprake van een inschattingen fout van de Agenten met fatale afloop.
Moeder (12-7-2020 om 17:42)
Jan uit Vlissingen, ben met u eens dat de dood een erge straf is, maar de agenten hebben dit niet op hun geweten. Zo hard rijden in de bebouwde kom lijkt op zelfmoord. En geen hond op straat, dat weet je nóóit. Ik snap het als je 's nachts door rood rijdt, maar dan wel met lage snelheid! Triest voor de nabestaanden, maar gelukkig dat hij niemand heeft meegenomen in de dood, met zijn dodenrit. Ook sterkte voor de zorgmedewerkers. Voor hen is zoiets ook heftig. En voor de agenten die erbij betrokken waren.
Alfred (12-7-2020 om 17:27)
@Richard. Je insinueert nogal wat! Denk jij nu echt dat agenten, iemand die ze alleen willen controleren, moetwillig van de weg af rijden met het risico dat het afloop zoals nu? Het is triest voor de nabastaanden, maar deze man heeft zelf de keuze gemaakt om zich op deze wijze aan een controle te onttrekken. Helaas heeft hij de verkeerde keuze gemaakt.
Addie (12-7-2020 om 16:27)
Erg, sterkte voor de nabestaanden