Gecrashte motorrijder Vlissingen overleden

Toegevoegd: 12-07-2020, 09.27 uur
De 48-jarige man is in het ziekenhuis overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - De 48-jarige motorrijder die zaterdag zwaargewond raakte bij een ongeluk in Vlissingen is in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de politie vanmorgen bekend gemaakt.

Agenten zagen de motorrijder rond 03.20 uur rijden op Nieuwendijk in zijn woonplaats. Ze wilden een routinecontrole uitvoeren maar bij het zien van de politieauto ging de motorrijder er met hoge snelheid vandoor. De agenten reden dezelfde kant en gaven de motorrijder een stopteken maar konden de motor niet bijhouden. Ze zagen wel dat hij verschillende keren door rood licht reed.

Even later, rond 03.25 uur, zagen ze dat de motorrijder was gecrasht op de Koudekerkseweg. De agenten verleenden direct eerste hulp. Twee toegesnelde ambulanceteams ontfermden zich vervolgens over het slachtoffer. De Rotterdamse traumahelikopter landde op het Badstrand. De ambulancedienst is daarom met de patiënt naar de Boulevard gereden zodat het personeel van de helikopter zich bij de ambulancemedewerkers kon voegen. De motorrijder is uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Rond 04.30 uur steeg de helikopter weer op vanaf het strand.

De afdeling Verkeersongevallen Analyse (VOA) van de politie heeft ter plaatse sporenonderzoek gedaan. De ongevalslocatie is uitgebreid vastgelegd op foto en ook is de plaats van het ongeval ingemeten. Volgens de politie is uit het onderzoek vooralsnog niets naar voren gekomen dat duidde op de betrokkenheid van een andere partij. Er was hoogstwaarschijnlijk dus sprake van een eenzijdig ongeval.

Lau (12-7-2020 om 16:26)
@Vlinder, wat een respectloze reactie! Hier is iemand op een veel te jonge leeftijd overleden. Deze man laat wel familie en andere nabestaanden in groot verdriet achter! Erg verdrietig dat dit zo moest aflopen.
Ook motorrijder (12-7-2020 om 15:26)
Ik ook als motorrijder heb geen enkel gevoel of begrip voor deze actie, stop als ze je willen controleren, desnoods betaal je een forse bekeuring, is altijd beter dan het met je leven te bekopen, of moet levensmoe zijn. Fam en vrienden ervan sterkte in deze moeilijke tijd
Jan uit Vlissingen (12-7-2020 om 14:36)
@John, het vergrijp van deze man was het negeren van een stopteken, met hoge snelheid door de bebouwde kom en door rood licht rijden op een moment dat er nagenoeg geen kip op straat was. Ken de persoon niet, vindt het een erg hoge straf.
Richard (12-7-2020 om 13:57)
Onzin!! Hier moet een groot onderzoek naar komen. "Agenten zagen de motorrijder rond 03.20 uur rijden" "Even later, rond 03.25 uur, zagen ze dat de motorrijder was gecrasht op de Koudekerkseweg". Alsof zij daar totaal niet bij in de buurt waren. De motor reed dusdanig hard dat ze hem 'niet bij konden houden' en na 5 minuten blind rondrijden hebben ze hem uiteindelijk gecrasht gevonden op de weg. Dat is hun verklaring. Toen er nog geen enkele informatie bekend was reageerde iemand al met "Ik was toevallig wakker en hoorde die motor met hoge snelheid rijden met een auto met sirenes aan achter hem en opeens een crash zo rond 3.25" dus ik heb mijn twijfels!!
Vlinder (12-7-2020 om 13:24)
Ik heb geen enkele medelijden met deze wegpiraat. Boontje kom om zijn loontje. Als je niks te verbergen heb werk je gewoon mee als daar om gevraagd wordt. Kennelijk had deze persoon wat op zijn kerfstok en koos hij eieren voor zijn geld met de dood tot gevolg. Boontje komt om zijn loontje
Sha (12-7-2020 om 12:48)
RIP en sterkte aan nabestaanden