Geen files

Gecrashte motorrijder Vlissingen overleden

Toegevoegd: 12-07-2020, 09.27 uur
De 48-jarige man is in het ziekenhuis overleden.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - De 48-jarige motorrijder die zaterdag zwaargewond raakte bij een ongeluk in Vlissingen is in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de politie vanmorgen bekend gemaakt.

Agenten zagen de motorrijder rond 03.20 uur rijden op Nieuwendijk in zijn woonplaats. Ze wilden een routinecontrole uitvoeren maar bij het zien van de politieauto ging de motorrijder er met hoge snelheid vandoor. De agenten reden dezelfde kant en gaven de motorrijder een stopteken maar konden de motor niet bijhouden. Ze zagen wel dat hij verschillende keren door rood licht reed.

Even later, rond 03.25 uur, zagen ze dat de motorrijder was gecrasht op de Koudekerkseweg. De agenten verleenden direct eerste hulp. Twee toegesnelde ambulanceteams ontfermden zich vervolgens over het slachtoffer. De Rotterdamse traumahelikopter landde op het Badstrand. De ambulancedienst is daarom met de patiënt naar de Boulevard gereden zodat het personeel van de helikopter zich bij de ambulancemedewerkers kon voegen. De motorrijder is uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Rond 04.30 uur steeg de helikopter weer op vanaf het strand.

De afdeling Verkeersongevallen Analyse (VOA) van de politie heeft ter plaatse sporenonderzoek gedaan. De ongevalslocatie is uitgebreid vastgelegd op foto en ook is de plaats van het ongeval ingemeten. Volgens de politie is uit het onderzoek vooralsnog niets naar voren gekomen dat duidde op de betrokkenheid van een andere partij. Er was hoogstwaarschijnlijk dus sprake van een eenzijdig ongeval.

Pauline (16-7-2020 om 11:57)
Hallo vriende en familie Hij is te vroeg heen gegaan En wens jullie heel veel sterkte en liefde toe Namens mijn man en van mij
nowty (12-7-2020 om 22:45)
hou aub allemaal op met jullie reacties. Denk ook even aan de nabestaanden van de motorrijder. Niemand gaat ooit weten waarom deze motorrijder "gevlucht" is voor de politie. Dus laat aub, de fam. deze verschrikkelijk gebeurtenis rustig verwerken en stop aub met jullie negatief commentaar. De beste stuurlui staat aan wal. Heb respect voor de nabestaanden.
Machtig (12-7-2020 om 22:15)
Wat frustrerend om te lezen dat er zoveel hulpverleners op pad gaan voor een vluchtend iemand, dat zou verboden moeten worden. Gelukkig ruimt zulk tuig zichzelf op!
K.J. Adriaanse (12-7-2020 om 21:35)
Eigen schuld dikke bult roepen, vind ik veel te ver gaan zeker ook omdat de details onbekend zijn of onduidelijk. Kennelijk zijn sommige mensen hier warme voorstanders van de doodstraf.
Jos (12-7-2020 om 21:09)
Heel erg veel sterkte voor de nabestaanden, de bestuurder was een flinke gebruiker van bepaalde middelen die ik niet mag noemen want dan wordt dit berichtniet geplaatst, kwam ik achter ... Hij ging niet voor niets op de vlucht! En ALS de politie erachter vloog...dan nog hoefde hij niet zo er vandoor gaan... Mensen hou op met de schuld bij de politie neer te leggen!
Jos (12-7-2020 om 21:09)