Auto uitgebrand in polder bij Waarde

Toegevoegd: 14-07-2020, 13.00 uur
Het voertuig is door de brand volledig verwoest.
© Foto: Brandweer Krabbendijke
Door: Tim Koster

WAARDE - De brandweer van Krabbendijke is vanmorgen uitgerukt voor de melding van een autobrand in de polder bij Waarde.

Het brandende voertuig aan het Zusterzand werd rond 05.00 uur ontdekt. De brandweer van Krabbendijke rukte hierop met spoed uit. Bij aankomst van de brandweer was het voertuig al volledig uitgebrand. De brandweer kon niet meer doen dan het nablussen van het uitgebrande voertuig.

De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van de brand.

Zeeuwse (16-7-2020 om 07:01)
Dhr van de Vreemde ik geloof niet dat je helemaal goed op de hoogte ben van de oefenavond van de brandweer Krabbendijke. Maar goed dat maakt niet uit. Iedereen zijn mening. Alleen ja als je eigen auto om vijf uur in de brand staat dan horen we jullie niet dat de sirene aan gaat. En ja. We zijn niet allemaal zo slim dan dat de meeste zijn dat we elke straat en weg weten. Het zijn ook maar mensen. Brandweer Krabbendijke bedankt weer voor jullie inzet. En de volgende keer naar Waarde als de pieper gaat zou ik lekker rustig aan doen. Des te meer energie kunnen jullie steken in de andere uitrukken
andries van de vreede (15-7-2020 om 12:06)
Had het toch laten branden, een auto van zo.n platkop, vol met verfblikken. Midden op een dam. Kees kikker heeft gelijk. Belachelijk. Nee ze sporen echt niet bij korps krabbendijke. allemaal stuntpiloten en branieballetjes die daar vrijwillig zitten. Met sirene door dorp. Gestoorde gekken. Maar door de week na oefeningen idd dronken zichtzelf op donderdagavond in de kazerne volkachelen, ken het en weet hoe het er toe gaat. Ik heb ook een klacht ingediend bij de veiligheidsregio Zeeland. Enne.. Jacco, ja ik ken jou ook ja, jij zit ook bij dat ellendige zuip korps daar. In kruiningen gaat het er wel serieuzer aan toe. Krabbendijke is al apart volk, en als ze in een voorangsvoertuig rijden, gaat er een steekje daar los. Droeftoeters daar.
Zeeuwse (14-7-2020 om 22:57)
@ Kees kikker. Wordt het niet eens tijd om je eigen na te laten kijken... jij ken het protocol niet helemaal denk ik. Prio 1 is sirene en blauw aan. Mits je toestemming van de centrale krijg of af te schalen. Maar ook de vrijwilligers liggen nog te slapen om 5uur s morgens. Jij moet blij zijn dat ze er nog zijn die dat doen.
Jacco (14-7-2020 om 22:51)
@Kees kikker. Hoop dat ze volgende x helemaal niet meer naar waarde komen. Dan kun je het mooi zelf blussen!
Zeeuw (14-7-2020 om 20:01)
Hahaha tot je eigen auto in de fik staat en de brandweer niet met toeters en bellen komt, dan krijgt het waarschijnlijk ook een staartje. Je moet blij zijn dat die mensen (vrijwillig) op die tijd zichzelf de pleuris haasten om een brandje te blussen die misschien wel door 1 of andere gek aangestoken is
kees kikker (14-7-2020 om 18:55)
Waardering? Prutsers zijn het! Belachelijk deze amateurs uit Krabbendijke, dwars door het hele dorp heen. Stelletje gestoorde! Een auto die in de polder in de fik staat! En dan met alle toeters en bellen heel het dorp wakker maken. Echt van die amateurs uit Krabbendijk, die beetje met de sirene spelen. En flikker op met je protocol, want ik ken de regels. Een ambulance doet dit ook niet. Alleen zwaailicht is voldoende. En weet je de weg niet naar Zusterzand? Dan ga je via Gawege. Nee hoor we gaan lekker door Waarde! Lekker omgereden! Wat een mafkezen. Dit krijgt nog een staartje, korps Krabbendijke..... Maar wel door de week dr eigen toeter zuipen in die brandweer kazerne..... Stelletje kleine speelkinderen. Ik walg van deze actie. BAH