Bestuurder te water geraakte auto Vlissingen overleden

Toegevoegd: 15-07-2020, 13.07 uur
De hulpdiensten in Vlissingen.
© Foto: Roland de Jong
Door: Tim Koster

VLISSINGEN - De bestuurder die zondagavond aan de Veerhavenweg in Vlissingen met een auto te water raakte, is gisteren in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de Politie Zeeland-West-Brabant zojuist laten weten.

De bestuurder, een 50-jarige man uit Oost-Souburg, kwam zondagavond rond 23.40 uur met zijn auto in het water terecht aan de Veerhavenweg. De hulpdiensten kwamen hierop massaal ter plaatse. Naast twee ambulances kwam er ook een traumahelikopter ter plaatse. De brandweer rukte uit met een tankautospuit, een hoogwerker en twee duikploegen en de KNRM kwam ter plekke met een reddingsboot.

Kort voor 00.30 uur kon het slachtoffer op de wal worden gehaald. Hierna hebben de ambulancemedewerkers en de medewerkers van het traumateam zich over de persoon ontfermd. Rond 01.15 uur is de patiënt per traumahelikopter overgebracht naar het Erasmusziekenhuis in Rotterdam. Daar is de man gisteren overleden, dat heeft de Politie Zeeland-West-Brabant vandaag laten weten.

De politie laat weten dat het onderzoek naar het incident is afgesloten. Volgens de Politie-Zeeland-West-Brabant was er geen sprake van een ongeval of een misdrijf.

Remco (16-7-2020 om 08:56)
@Jan op die locatie naast een sluis met afgaand tij heb je niets aan een steen of vijf minuten. Dan is regel 1 van toepassing “eigen veiligheid eerst” gelukkig is er gewacht op de brandweer of er hadden meer slachtoffers geweest
Wim (15-7-2020 om 19:03)
Wat een verschrikkelijk bericht van de man die in het water terecht is gekomen met de auto is overleden wij wensen de nabestaande veel sterkte door het overlijden van deze man.
Jan (15-7-2020 om 16:45)
@ Willem. Het gouden uur bestaat niet! De gouden 5 minuten wel en die zijn in handen van omstanders. Als je een auto te water ziet gaan, pak een steen mee om het achterraam in te slaan. De kans dat hij/zij het overleeft is vele malen groter. Als de brandweer komt is het helaas bergen. Veel sterkte voor de nabestaanden.