Grote brand Vlissingen: geen brandstichting

Toegevoegd: 02-08-2020, 10.43 uur
Bij de brand kwam een 64-jarige bewoner om het leven.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De grote brand in een flat aan de Hogeweg in Vlissingen waarbij vrijdag een 64-jarige bewoner om het leven kwam, is niet aangestoken. Dat concludeert de politie na onderzoek.

De brand in het flatgebouw ontstond nadat rond 20.50 uur een zware explosie plaatsvond. Direct was sprake van een flinke uitslaande brand. De brandweer schaalde op naar zeer grote brand en diverse personen moesten worden geëvacueerd. Drie personen raakten lichtgewond, een vierde werd met spoed per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. In totaal moesten 22 woningen worden ontruimd. De bewoners van elf woningen konden 's avond niet terug naar hun eigen huis en moesten in ieder geval de eerste nacht elders doorbrengen.

Nadat de brand geblust was, startten medewerkers van zowel de politie als de brandweer een nader onderzoek naar de omstandigheden rond de brand. De politie meldt nu dat er geen aanwijzingen zijn gevonden dat er sprake was van brandstichting. "Het politieonderzoek wordt hiermee afgesloten", zo meldt de politie.

Anoniem (2-8-2020 om 19:43)
Ik heb een bericht gelezen dat de bewoner aan COPD leed en dat de zuurstof tank is gaan lekken en dat de explosie heeft veroorzaakt. Zeer triest dat de bewoner zo aan einde moest komen. Heel veel sterkte voor de nabestaanden en bewoners om deze gebeurtenis te verwerken.
Moeder (2-8-2020 om 16:04)
Hebben de overlevenden geen gas geroken van tevoren? Of is er een pan droog gekookt, of...? Geen oorzaak bekend? Is toch beangstigend, het idee dat je huis zomaar in brand kan raken/ kan ontploffen... (Is dus niet puur nieuwsgierigheid)
loes (2-8-2020 om 12:50)
Maar bleek wel een grote zuurstoffes te staan, waar het goed mis mee gegaan is.
Raggie (2-8-2020 om 12:24)
dus weten ze nog steeds niet waar de explosie door is ontstaan, zou het niet zo wezen dat er nog steeds op gas gekookt wordt en dat er een gasexplosie plaats heeft gevonden