Drukke donderdag voor KNRM Veere

Toegevoegd: 07-08-2020, 12.09 uur
Een drukke dag voor KNRM-post Veere.
© Foto: KNRM Veere
Door: Tim Koster

VEERE - De vrijwilligers van KNRM-post Veere zijn donderdag meerdere keren uitgevaren en ingezet om mensen op het water te hulp te schieten.

Rond 12.40 uur werden de vrijwilligers voor het eerst opgeroepen voor een sloep met motorproblemen op het Veerse Meer. Nadat de sloep op sleeptouw was genomen en afgeleverd in de haven zag de reddingbootbemanning nog een zeiljacht aan de grond zitten op het Veerse Meer ter hoogte van Arnemuiden. Ook dit jacht hebben de vrijwilligers met behulp van reddingboot Oranje te hulp geschoten.

Om 15:05 uur werd reddingboot Oranje weer te water gestuurd voor een motorboot met pech. Ook de motorboot kreeg ter hoogte van Arnemuiden met problemen te maken. Nadat de problemen met de motorboot verholpen waren zag de reddingbootbemanning nog twee jongens in een rubberboot met een motor die het niet deed. De ontluchting van de tank bleek kapot te zijn en vacuüm te trekken.

Na het beluchten en doorstarten konden de twee jongens hun tocht weer voortzetten.