Vrouw ramde voorganger drie keer, rijbewijs ingenomen

Toegevoegd: 16-08-2020, 09.43 uur
De beide betrokken auto's moesten worden getakeld.
© Foto: Roland de Jong

SCHORE - De politie heeft het rijbewijs ingenomen van één van de bestuurders die gisteren betrokken was bij de botsing bij de Vlakebrug in Schore.

De automobiliste, een 89-jarige vrouw, reed rond 15.30 uur over de Oude Rijksweg (N289) in de richting van Kruiningen. Toen de vrouw de Vlakebrug naderde, was deze net open geweest voor het scheepvaartverkeer. Toen de slagbomen weer omhoog gingen, startte de bejaarde vrouw uit Yerseke haar auto met automaat. Plotseling schoot de auto naar voren. De auto botste tegen de auto die voor haar stond.

Kennelijk kreeg ze haar voertuig niet direct onder controle want ze raakte nog twee keer haar voorligger. In een poging om de auto onder controle te krijgen, ging het bijna opnieuw mis. “Ze reed achteruit, maar gelukkig kon de auto achter haar snel reageren. De bestuurder reed naar de andere weghelft. Daardoor is een aanrijding voorkomen”, zo vertelt de politie vandaag.

Omstanders schoten de vrouw te hulp. De twee betrokken bestuursters zijn voor controle naar het ziekenhuis gebracht maar bleken niet gewond te zijn geraakt. De auto's zijn weggesleept door bergingsbedrijf De Moor. De politie nam het rijbewijs van de 89-jarige bestuurster in voor een geschiktheidsbeoordeling door het Centraal Bureau voor Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Er is tegen haar proces-verbaal opgemaakt vanwege gevaarlijk rijgedrag.

Peter (16-8-2020 om 12:16)
“Opeens schoot de auto vooruit”, jaja? Gewoon het gas ingetrapt ipv de rem, dan ben je echt dom; hoe oud je ook bent. En zo te zien zijn het dus niet altijd jongeren die gekke dingen doen in het verkeer... En moet de politie nu ook die vrouw meteen maar neerknuppelen bij de aanhouding? De politie is geen knokploeg hoor; ookal denken vele hier in de reacties dat wel! En de verzekering? “ U krijgt de dagwaarde, en bewijs maar dat die krassen er al niet opzaten”.