Man (29) die uit Scheldekraan viel overleden

Toegevoegd: 20-08-2020, 11.25 uur
De politie bij de Scheldekraan in Vlissingen.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster

VLISSINGEN - De 29-jarige man uit Oost-Souburg die zondagochtend 9 augustus door een ongeluk uit de Scheldekraan in Vlissingen viel, is woensdagavond in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden. Dat heeft de Politie Zeeland-West-Brabant zojuist laten weten.

Het incident vond die ochtend rond 05.10 uur plaats bij de Scheldekraan aan de Jan Weugkade. Omstanders die de man onderaan de kraan zagen liggen sloegen alarm bij de hulpdiensten. Een traumahelikopter kwam ter plaatse en de man werd in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis in Rotterdam overgebracht. De man is woensdagavond in een ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.

De politie startte een onderzoek naar de exacte toedracht van het incident en heeft daarbij meerdere mensen gesproken, een uitgebreid sporenonderzoek ingesteld en camerabeelden onderzocht. Hieruit is gebleken dat de man door een ongeluk uit de kraan was gevallen. Ook bleek dat hij een dag eerder in diezelfde kraan was geklommen.

Marijke (22-8-2020 om 10:27)
Ik wens de familie heel veel sterkte.
Mart. (21-8-2020 om 12:33)
Heel veel sterkte voor de familie en vrienden van deze jongeman. Moge hij rusten in vrede.
Dave Jonkman (21-8-2020 om 00:18)
Rest in Peace Bro !! Geen woorden voor dit... VL