Fietser overleden na ongeluk 's-Heerenhoek

Toegevoegd: 22-08-2020, 15.57 uur
De fietser overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
© Foto: Tim Koster

'S-HEERENHOEK - Een 72-jarige fietser die dinsdagavond ernstig gewond raakte bij een botsing in 's-Heerenhoek, is overleden. Dat heeft de politie vanmiddag bekendgemaakt.

De 72-jarige man uit ’s-Heerenhoek reed dinsdag rond 20.00 uur op zijn elektrische fiets over de Julianaweg in de richting van  ’s-Heerenhoek. Een groep wielrenners reed over hetzelfde fietspad in tegenovergestelde richting. Toen het slachtoffer de groep bijna voorbij was, kwam hij vermoedelijk in botsing met één van de laatste wielrenners in de groep, een 62-jarige man uit Kapelle. Door de botsing kwamen beide mannen hard ten val.

Een traumahelikopter werd opgeroepen en ook kwamen er ambulances om de twee mannen naar het ziekenhuis in Goes over te brengen. Beide fietsers waren in eerste instantie niet bij kennis. Nadat de 72-jarige man in eerste instantie naar het ziekenhuis in Goes was gebracht, werd hij later naar een ziekenhuis buiten de regio vervoerd. Dit volgens de politie vanwege de ernst van zijn toestand. De man is in het ziekenhuis overleden.

De 62-jarige Kapellenaar is volgens de politie inmiddels thuis herstellende van zijn verwondingen. Verkeersanalisten van de politie zijn ter plaatse gekomen om verder onderzoek te doen. Het onderzoek loopt nog. De politie roept daarom getuigen op om zich te melden.

Jos van der jagt (24-8-2020 om 17:58)
De wielrenners gaan niet graag aan de kant want dan moeten ze vaart minderen en dat is niet leuk her is toch hobby ? De meeste renners zijn geen heer in het verkeer en denken dat de weg helemaal van hun is houden ook geen 1.5 meter afstand
Voorkomen is beter als wielrenners (24-8-2020 om 14:20)
Vebied dan ook die groepsterreur, of wacht, dat is al verboden. mag ik vragen waarom hier dan nooit op gehandhhaafd wordt ? Er vallen wel veel doden en gewonden bij hoor !
fietser (23-8-2020 om 16:56)
Heel erg wat gebeurd is, een ongeval is er sneller dan je denkt. 'Veel sterkte aan alle betrokkenen en familie van de overleden man, en ook voor de andere fietser die aan het herstellen is van de val veel beterschap. .
ADRIAN IRVINE (22-8-2020 om 20:26)
Veel sterkte aan de familie en vrienden van de overleden Man.