Surfer overleden na reanimatie op het water Scharendijke

Toegevoegd: 25-08-2020, 18.43 uur - Update: 26-08-2020, 10.01 uur
Door: Tim Koster

SCHARENDIJKE - Op het water bij Scharendijke is dinsdagmiddag een surfer gereanimeerd door de hulpdiensten. Het slachtoffer overleed helaas ter plaatse.

Rond 16:55 uur ontvingen de hulpdiensten de melding van een surfer in de problemen in de buurt van de Brouwersdam. De KNRM van post Ouddorp is hierop met een reddingboot ter plaatse gestuurd. Ook werden direct meerdere ambulanceteams, een traumahelikopter uit Rotterdam en de brandweer van post Scharendijke opgeroepen voor de melding van een reanimatie.

Eenmaal ter plaatse op het water werd er door de KNRM een surfplank aangetroffen. Strandwachten van de Ouddorpse reddingsbrigade haalden de surfer samen met omstanders uit het water met behulp van een zogeheten rescueboard. Op de wal stonden de brandweer en het medische personeel van de ambulancedienst en de traumahelikopter het slachtoffer op te wachten.

Ondanks de inspanning van de hulpdiensten is de surfer ter plaatse overleden. De politie Zeeland-West-Brabant heeft laten weten een onderzoek in te stellen naar de toedracht van het overlijden en de identiteit van het slachtoffer.

Zie ook: