Overleden surfer stierf natuurlijke dood

Toegevoegd: 26-08-2020, 12.04 uur
Het politie-onderzoek is inmiddels afgerond.
© Foto: Manfred Berrevoets

SCHARENDIJKE - De surfer die gisteren overleed bij het Grevelingenmeer bij Scharendijke, is door een natuurlijke oorzaak overleden. Dat meldt de politie na onderzoek.

Rond 16:55 uur ontvingen de hulpdiensten de melding van een surfer in de problemen in de buurt van de Brouwersdam. Hierop werden onder meer de KNRM en de reddingsbrigade op pad gestuurd. Strandwachten van de Ouddorpse reddingsbrigade haalden de surfer samen met omstanders uit het water met behulp van een zogeheten rescueboard. Hij werd nog gereanimeerd maar overleed ter plekke.

De politie laat weten dat het onderzoek inmiddels is afgesloten en dat het lichaam van de watersporter is vrijgegeven.

Saluut (26-8-2020 om 15:53)
Een gevalletje patrick swayze in point break. Waarschijnlijk is deze man overleden tijdens een van zijn favoriete bezigheden, naar mijn mening een betere manier dan opgesloten wegkwijnen in een bejaardenhuis.
Marja (26-8-2020 om 14:25)
Wat een vreselijk droevig bericht om zo tijdens je geliefde sport te overlijden Gecondoleerd voor de familie en nabestaanden en heel veel sterkte met dit smartelijk verlies dragend te maken