Verwoestende brand Keurhove vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 30-08-2020, 08.46 uur
De bewoonster kon tijdig worden gewekt door een omstander.
© Foto: Roland de Jong

MIDDELBURG - De felle brand die vannacht flinke schade aanrichte aan een woning in Middelburg is vermoedelijk aangestoken. Dat zegt de politie.

Bij de brandweer werd rond 04.05 uur melding gemaakt van een brandend voertuig bij een woning aan de Keurhove. Ter plekke stond een scootmobiel in brand. Toen de brandweer arriveerde had het vuur al flink om zich heen gegrepen. De kunststof kozijnen van de voordeur en dat van het raam aan de voorzijde waren grotendeels gesmolten, ruiten waren geklapt en in de woning stond behoorlijk wat rook.

De 40-jarige bewoonster lag te slapen maar kon tijdig worden gewekt door een omstander. De vrouw raakte niet gewond. Er werd één tankautospuit ingezet om te blussen. De brandweervrijwilligers van de post Torenweg handelden de brand in hun ééntje af. De politie bewaakt de zwaar beschadigde woning momenteel. Volgens de politie is de woning onbewoonbaar verklaard.

De politie vermoedt dat de brand is aangestoken en doet daarom nader onderzoek.

Moeder (30-8-2020 om 13:52)
Vreselijk, hopelijk wordt de dader of daders snel opgepakt! Gelukkig niemand gewond of erger, maar had anders kunnen aflopen. Heeft de vrouw al n uitwijkadres? Hopelijk heeft ze snel een vervangende woning. Heel veel sterkte iig!
een inwoner (30-8-2020 om 13:01)
Degenen die dit op zn geweten heeft .Laat die maar eens komen kyken wat die iemand aangedaan heeft .VReselyk wat diep triest
Jaap (30-8-2020 om 11:38)
No go zone Walgeren: u maakt, net als de media altijd doen, de fout door Walcheren over 1 kam te scheren. Er is een wereld van verschil tussen het stedelijk gebied (Middelburg, Vlissingen, Souburg) en de rest van Walcheren (gemeente Veere) waar de samenleving nog redelijk in orde is. Helaas is het stedelijk gebied verpest door de komst van veel gajes doordat gemeentes en woningcorporaties zaten te slapen, waardoor het imago van Walcheren naar de bliksem gegaan is.
jan (30-8-2020 om 11:06)
arme vrouw, wat een ramp. steeds meer vullis op deze wereld. meer camera's alstublieft net als in de UK
NO GO zone Walgeren (30-8-2020 om 10:03)
Na steek en schietpartijen nu weer een serie brandstichtingen. Volgens mij kan je beter in duindorp wonen dan op walcheren