Man die tegen gevel Vlissingen reed aangehouden

Toegevoegd: 29-09-2020, 10.46 uur
De 22-jarige Vlissingse bestuurder is aangehouden.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De man die gisteravond laat in Vlissingen tegen de gevel van een gezondheidscentrum in Vlissingen reed, verkeerde vermoedelijk onder invloed. Hij is aangehouden, zo meldt de politie vanochtend.

De 22-jarige Vlissinger reed rond 23.55 uur op de Nieuwe Vlissingseweg. Door onbekende oorzaak schoot hij via de berm de Hermesweg op om vervolgens een zeker 150 meter verder tegen de gevel van gezondheidscentrum De Keien tot stilstand te komen. Er ontstond een flinke ravage en alle drie de personen liepen letsel op. Eén van de drie, een 21-jarige Vlissingse passagier, moest met spoed naar het ziekenhuis worden gebracht. De anderen - de bestuurder en een 23-jarige passagier uit Spijkenisse - konden ter plaatse worden behandeld door de ambulancedienst.

Omdat werd vermoed dat de bestuurder onder invloed had gereden werden een drugs- en een blaastest afgenomen. Ook is een bloedproef gedaan zodat in een laboratorium definitief kan worden vastgesteld of en zo ja, in welke mate, er sprake was van middelengebruik. De bestuurder wordt ook verdacht van hennepbezit. De politie nam ongeveer 49 gram hennep in beslag. De auto werd in beslag genomen voor technisch onderzoek. De verdachte zit vast voor verhoor.

JJ van L (29-9-2020 om 12:11)
Lijkt wel dezelfde persoon die die vrouw in Pauwenburg aanreed paar maanden geleden.. Zelfde leeftijd en auto ! Is ook omdat Politie nooit controleert, als je rondje door de stad loopt zie je gewoon blowende mensen achter stuur en bellen of app'n .. Ook op de fiets trouwens zie je ze overal ? Dacht er een verbod was op telefoon op de fiets en auto ? Op de snelweg ook overal mensen die gewoon app'n en rijden... Drugs in het verkeer is al bijna net zo 'normaal' als alcohol ! En controle is er niet, ook Corona regels controleert of handhaaft niemand......En camera's hebben geen zin als mensen met valse kentekens rondrijden, die kun je niet opsporen met beelden.. Er moet VEEL meer oom agenten komen, VEEEEL meer !
Jan Verdam (29-9-2020 om 11:50)
Wellicht ook eens goed kijken naar de beelden van de van Woelderenlaan.. wellicht een match?
Grote Smurf (29-9-2020 om 11:18)
Dit doet me meteen denken aan die twee witte Volkswagen Golf's die met elkaar aan het racen waren waarbij laatst een vrouw in een rolstoel werd aangereden en kwam te overlijden. Dat gebeurde ook onder invloed maar die tweede Golf rijder hebben ze niet meer kunnen vinden. Wie weet is dit hem? Zijn kunde van rijden icm het inzicht van een koe (wat betreft het inschatten van het gevaar voor anderen en voor zichzelf) komt iig sterk overeen gezien dit ongeval.