Na 16 jaar resten gevonden van vermiste Tholenaar

Toegevoegd: 05-10-2020, 15.35 uur
Na 16 jaar resten gevonden van vermiste Tholenaar
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

THOLEN - In het Franse Duinkerke (Dunkerque) zijn stoffelijke resten gevonden van de sinds 4 juli 2004 vermiste Johannes Hubertus Kwist uit Tholen.

De destijds 42-jarige Johannes vertrok 16 jaar geleden met een bedrijfsauto vanaf zijn werk en keerde daarna niet meer terug. De bedrijfsauto werd op 12 juli 2004 in Frankrijk nabij Lyon met een lekke band terug gevonden, maar van de Tholenaar ontbrak elk spoor. De Nederlandse politie meldde zijn vermissing ook aan Interpol waardoor hij internationaal als vermist werd geregistreerd.

Onlangs werd de Nederlandse politie door haar Franse collega’s geïnformeerd over een DNA-match met materiaal van Kwist. De oudste zus van het slachtoffer is door rechercheurs persoonlijk op de hoogte gesteld van de vondst. Meer details over de zaak zijn er niet. “Het dossier over de vindplaats van de stoffelijke resten is nog niet in Nederland, maar verdere details daaruit worden sowieso alleen met de familie gedeeld”, zo laat de politie weten.

De vermissing van Kwist is vandaag van de politiewebsite gehaald.

bram (6-10-2020 om 01:52)
Knap, heel knap politiewerk. Zo zie je maar weer dat samenwerken met de diverse instanties (o.a. politie) heel belangrijk is. Petje af voor deze ambtenaren van de waarheid.
lhj kaiser (5-10-2020 om 17:01)
voor de familie goed dat hij gevonden is,je blijft je anders toch maar afvragen wat er is gebeurd