Geen files

Woning Vlissingen grotendeels uitgebrand

Toegevoegd: 07-01-2007, 02.20 uur

De video wordt ingeladen...

VLISSINGEN - In de nacht van zaterdag op zondag is in Vlissingen een wo-ning grotendeels uitgebrand.

Rond vijf voor één 's nachts werd ontdekt dat er een forse binnenbrand woed-de in een rijtjeswoning aan de Troelstraweg. De brandweer rukte uit met twee tankautospuiten en een hoogwerker.

Bij de brand kwam veel rook vrij. Toen de brand uitbrak bevond de bewoner zich nog in het pand. Hij wist met behulp van een laken via een raam naar be-neden te klimmen. Hij werd hierbij geholpen door een buurman.

Gewonde
De man werd per ambulance naar het ziekenhuis in Vlissingen gebracht. Het slachtoffer had rook ingeademd en zal vermoedelijk ter observatie in het ziekenhuis blijven.

De brandweer heeft de brand geblust. In totaal werden bij de bluswerkzaam-heden zo'n vijftien brandweerlieden ingezet. In de woning is grote schade ontstaan. De aangrenzende woningen raakten niet beschadigd. Een exact schadebedrag is nog niet bekend.

Onbewoonbaar
Volgens officier van dienst W. van Haveren van de Stadsgewestelijke brand-weer is de woning niet meer bewoonbaar. Stichting Salvage is ingeschakeld om opvang te regelen voor de bewoner. Ook zal de Salvagemedewerker de schade inventariseren.

De brand is vermoedelijk ontstaan door beschadigde elektrische bedrading die zich in de gangkast bevond. De meeste schade is daarom ook te vinden in de hal, rond de trap en op de overloop.

De woningbouwvereniging is ter plaatse gegaan om de woning af te sluiten.