Demonstratie tegen coronaregels in Goes

Toegevoegd: 13-10-2020, 21.59 uur - Update: 13-10-2020, 22.52 uur

GOES - In het centrum van Goes is dinsdagavond na afloop van de persconferentie van het kabinet gedemonstreerd tegen de huidige en de nieuw afgekondigde cornonamaatregelen.

Rond 20.15 uur werd de demonstratie door de politie gemeld. Een groep van dertig tot veertig personen verzamelde zich grotendeels bij het Stadskantoor aan de M.A. de Ruijterlaan om vervolgens naar de Grote Markt te gaan. Vervolgens liep de groep door het centrum. De deelnemers scandeerden leuzen tegen het kabinet en de media. Duidelijk was in ieder geval dat ze het er niet mee eens zijn dat de regering de vrijheid van Nederlanders inperkt. Ze vroegen daarom ook om het vertrek van minister-president Mark Rutte.

De politie kwam met meerdere eenheden, waaronder ook zeker twee hondenwagens, ter plaatse maar voor zover bekend hebben de aanwezige agenten niet ingegrepen. Rond 21.00 uur vertrokken de meeste demonstranten weer. De politie hield hun vertrek vanaf een afstandje in de gaten.

Illegaal
Volgens de gemeente Goes was het protest niet aangemeld en dus niet toegestaan. Burgemeester Margo Mulder in een persverklaring: "De maatregelen zijn zwaar en ik begrijp dat mensen zich willen uiten. Maar dit soort onaangekondigde samenkomsten kunnen niet en helpen niet. Je kunt voor of tegen de maatregelen zijn maar laten we met z'n allen hier gepast mee omgaan. Ik blijf een dringend beroep op iedereen doen om de maatregelen te respecteren en na te leven."

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Leo (26-10-2020 om 22:38)
Met stijgende verbazing lees ik het Zeeuwse Corona nieuws dagelijks. Vol met tegenstrijdigheden als je goed leest. 168 ziekenhuisopnames sinds dit voorjaar... Hoeveel mensen zijn ondertussen ontslagen? vandaag en vele andere dagen geen nieuwe opnames? Wel de planbare zorg afschalen? Voor alle schapen hier: Wereldwijd is de griep (influenza) voor 98 % VERDWENEN. En de narcistische deugmensen die anderen een schuldgevoel aanpraten: Hoeveel familieleden, vrienden, buren, en bekenden van jullie zijn er met bosjes omgevallen aan cojona?
John (14-10-2020 om 17:09)
Vlinder, Ga dan ook niet zitten miepen als je ziek wordt, en accepteer dan ook geen medice zorg.
Michel (14-10-2020 om 17:06)
Beste mensen, niet meer reageren op reacties zoals die van @Vlinder en consorten, deze hebben een verstand van nul , nul Aan @Vlinder en consorten, het zal misschien wel eens goed zijn, dat jullie met het feit op de neus wordt gedrukt.
Ed (14-10-2020 om 14:11)
@Peter..... Je mag wel een dagje mee lopen hoor als ik mijn werk als BOA uitvoer. Wij lopen iedere dag zelf weer het risico om besmet te worden door mensen die de regels niet zo nou nemen. Of sterker nog, deze regels totaal aan hun laars lappen Schrijven wij een bekeuring uit aan hen die dat doen? Ja natuurlijk doen we dat, daartoe hebben we een ambtsinstructie gekregen. Doen we dat veel? Nee in tegendeel, in Zeeland zijn tot nu toe de minste bekeuringen geschreven. Dus ga geen dingen roepen waar je totaal geen weet van hebt! En oja..... houd je al aan de regels dan zal het met jou persoonlijke crisis wel meevallen!!
Jac (14-10-2020 om 11:53)
Dodental valt wel mee(als is iedere dode er 1 te veel) vooral veel in de verpleegtehuizen en oude en zeer zwakke. Veel van hun was ook overleden aan een griepje. Heel de maatschappij platgooien vind in niet het juiste. Vooral praktisch de kwetsbare ter plaatsen beschermen en helpen , daar zou ik als overheid meer op inzetten. De angst is er uit bij de meeste mensen dus de regels zoals je rondom je kan zien worden niet echt goed nageleefd. Ik moet niet zo nodig op vakantie en hou gewoon 1.5 meter afstand, lijkt voor veel mensen moeilijk.
Marcel (14-10-2020 om 11:11)
Ik zou daar niet tussen gezien willen worden, wat een zielige vertoning.