Nieuw dagrecord besmettingen, één dode, één opname

Toegevoegd: 17-10-2020, 15.30 uur - Update: 17-10-2020, 15.34 uur
Nieuw dagrecord besmettingen, één dode, één opname
© Foto: HVZeeland.nl

MIDDELBURG - Het RIVM heeft vandaag een recordaantal nieuwe Zeeuwse coronabesmettingen gemeld. Er is ook één nieuwe ziekenhuisopname en één patiënt is overleden, zo blijkt uit de nieuwe cijfers.

Vandaag werden in totaal 89 Zeeuwse 'positieve' coronatest gemeld. Het Zeeuwse totaal sinds de eerste besmetting in maart staat daarmee op 2.233. Op 3 augustus lag het totaal aantal ‘positieve’ Zeeuwse coronatests nog op 880. Het aantal overlijdens van personen met COVID-19 is nu opgelopen tot 77, het aantal ziekenhuisopnames tot 163. Begin augustus stond het aantal Zeeuwse corona-overlijdens nog op 69, het aantal ziekenhuisopnames op 151.

De meeste nieuwe besmettingen werden gemeld in Terneuzen: 16 in totaal, gevolgd door Goes en Vlissingen met elk 12 'positieve' testuitslagen. De overleden persoon komt uit de gemeente Tholen, de opgenomen patiënt uit de gemeente Veere.

Vragen over het Coronavirus?
Informatie hierover vind je op Thuisarts.nl. Heb je klachten die kunnen passen bij het nieuwe coronavirus? Maak dan een afspraak om je te laten testen. Dit kan via www.coronatest.nl of via het telefoonnummer 0800-1202. Veelgestelde vragen en antwoorden vind je bij het RIVM. Je kunt ook het landelijke informatienummer 0800-1351 bellen.

In ons nieuwsdossier vind je al onze berichten over het Coronavirus (COVID-19) terug.

Tno (18-10-2020 om 13:06)
Regels? Zoals die mondkapjes die niet werken. TNO heeft een prachtig onderzoek gedaan, nutteloos dus die niet medische mondkapjes. Kom met nuttige maatregelen af of bescherm alleen de zwakkeren!
Corona Apartheid (18-10-2020 om 12:43)
@els, er lijken inderdaad veel mensen en vooral groepen te zijn die menen zich nergens wat van aan hoeven te trekken, zoals de koning en rutte of grappenhaus, die 300 man in de kerk in barneveld, de feesttent partypeople in den Haag en velen met hen. In wezen komt het op mij over dat er geen handhaving is en iedereen gewoon maling er aan heeft. Behalve die 17 man in die grote loods die een feestje hadden die zijn opgepakt. die wel, maar tegen die 300 man in die kerk ? durven ze gewoon niet eens dus dat wordt stilzwijgend goedgekeurd voor bepaalde groepen en anderen worden dan verketterd en beboet. Iedereen met gezond verstand weet dat dit bij de beesten af zo fout is en problemen en onrecht zaait als onkruid. is dit onze schuld ?
Els erkelens (17-10-2020 om 20:09)
Oorzaak menssen die vertikken aan de regels te houden
Nel (17-10-2020 om 18:37)
Wat een onzin toch he mensen die ageren tegen de maatregelen. Dankzij julie zijn er weer veel ieuwe besmettingrn bij, hartelijk dank daarvoor! Ga maar weer demonstreren dat het allemaal flauwekul is. Stelletje a-socialen. Zijn er testen bij jullie gedaan en hebben ze toch het wattestaafje ver genoeg naar boven geduwd? Ik vraag het maar want dan hadden ze kunnen testen of er hersens zitten daarboven.
Joop (17-10-2020 om 18:31)
Misschien kan zij uitleg geven hoe je in Nederland de Corona aan moet pakken. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5190880/nieuw-zeeland-corona-verkiezingen-ardern-premier-uitslag.
John Doe (17-10-2020 om 16:44)
Het covid-19 virus is vrijwel gelijk aan de griep, dat is nu wat we weten. Voor de griep hebben we nog nooit ook maar iemand beschermt, in het normale leven horen ziektes en de dood erbij. Tegenwoordig mag je niet ziek meer worden en niet dood meer gaan.