Negentien katten uit zwaar vervuilde woning gehaald

Toegevoegd: 30-10-2020, 13.05 uur
De 19 katten bevonden zich in een woning op Walcheren.
© Foto: Twitter / @WildeWilfred

MIDDELBURG - In een zwaar vervuilde woning op Walcheren zijn donderdag in totaal 19 katten aangetroffen. De dieren zijn uit de woning gehaald.

De dieren bevonden zich in het huis in erbarmelijke omstandigheden en langer in de woning blijven was niet verantwoord. Daarom heeft een inspecteur van de landelijke inspectiedienst van de Dierenbescherming besloten de katten uit het huis te halen. De inspecteur kreeg daarbij hulp van de Stichting Dierenwelzijn Walcheren en het Dierenasiel Walcheren.

De eigenaresse heeft de nodige hulp aangeboden gekregen. Stichting Dierenwelzijn Walcheren laat in een reactie weten dat de inzet de medewerkers niet in de koude kleren gaat zitten maar dat het goed voelt om te weten dat de dieren nu een beter leven tegemoet gaan.

mieke (3-11-2020 om 14:27)
Dat de buren geen alarm hebben geslagen. Ik heb diep medelijden met iemand die zo hulpeloos is dat ze de boel niet op de rails kan houden. Hopelijk krijgt ze nu adequate hulp. En fijn natuurlijk voor de katten dat ze in een gezonde omgeving worden opgevangen.
Nel (3-11-2020 om 11:21)
Helemaal de spijker op zijn kop Skyfall. Ik heb er niets aan toe te voegen.
Skyfall (2-11-2020 om 14:47)
dit soort uitwassen zal met de corona eerder regelmaat worden. een rap groter wordende groep heeft zelf niet eens genoeg te eten meer, die worden natuurlijk ook ziek.. maar laten we klm piloten die minstens twee ton per jaar verdienen in het nieuws brengen dat ze zo zielig zijn omdat het slecht gaat met de klm. laten we 600 miljard naar europa sturen en dan de 60 miljard die NL zelf kan krijgen voor noodhulp gewoon afwuiven om de criminele hypotheekrente in stand te houden zodat jan en bep boven hun stand kunnen blijven leven in hun "eigen" huis wat ze blijkbaar niet helemaal zelf kunnen betalen, waar die groep ondervoede pechvogels dan maar aan mee moeten betalen, toch ?
pietermann (1-11-2020 om 08:41)
jan (31-10-2020 om 11:21)
Hoe komt men in Godsnaam om/aan 19 katten te houden ,dat is niet van de laatste week en Peet je heeft gewoon gelijk de deuren zijn gesloten als je hulp nodig heeft . Het zegt ook genoeg hoe de mens naar elkaar omkijkt als je wakker bent kun je dit voorkomen maar de mensen hebben geen belang en respect meer voor een ander , Tja elkaar afzeiken dat gaat de mens beter af
Arthur (31-10-2020 om 11:09)
Ja Peet wat een dierenliefde om deze dieren in een t*r*ing zooi te laten leven. Prima werk van die stichting. Het is makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen.