Slachtoffer Tholen blijkt man uit Colombia

Toegevoegd: 05-11-2020, 11.00 uur
Het lichaam van de man werd gevonden nabij de Bergsediepsluis.
© Foto: Roland de Jong

THOLEN - De vermoorde man die bijna drie weken geleden werd gevonden is een 49-jarige Colombiaan die vermoedelijk enige tijd in West-Brabant heeft verbleven.

In de week nadat het lichaam van de man was gevonden, leek het erop dat het slachtoffer een 50-jarige man uit Venezuela was: Orlando Jaimes. Later bleek dit niet te kloppen en werd vastgesteld dat de man ook een valse identiteit had gebruikt. Om de juiste identiteit van de man te achterhalen, besteedde de politie afgelopen dinsdag in het tv-programma 'Opsporing Verzocht' opnieuw aandacht aan de zaak.

De tv-uitzending leverde drie tips op. Eén daarvan bleek een zeer nuttige. Een man uit Sint Willebrord meldde volgens de PZC dat hij de man kende en dat hij zeven maanden bij hem had gelogeerd. De Zuid-Amerikaanse man zou volgens de krant vijf weken geleden vermist zijn geraakt. De politie heeft inmiddels bevestigd dat gisteren inderdaad onderzoek is gedaan in een woning in Sint Willebrord omdat het slachtoffer daar zou hebben verbleven.

john (6-11-2020 om 07:52)
Staat vandaag in de Gazet van Antwerpen dat deze man in Belgie is veroordeeld tot zes jaar straf voor drugs delicten ,dus zo onschuldig was hij ook niet blijkbaar
AD. (5-11-2020 om 14:55)
Een man uit Colombia met een vals paspoort dan weet je toch wat er achter zit dus hier zou ik niet veel tijd in steken want zolang ze elkaar afmaken niks aan doen.